ویژه نامه تبلیغی شهادت امام حسن عسکری منتشر شد

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان از تهیه محتوای معتبر با عنوان ویژه نامه تبلیغی شهادت امام حسن عسکری(ع) برای استفاده مبلغان، اهل وعظ و خطابه خبر داد.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از انتشار ویژه نامه امام حسن عسکری(ع) خبر داد که از سوی کمیته پژوهشهای راهبردی و تدوین محتوای تبلیغی اتاق فکر تبلیغ تهیه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی افزود: این ویژه نامه در پایگاه مجازی اتاق فکر تبلیغ خراسان به آدرس www.otaghfekr.ir با موضوعاتی همچون فضایل و سیره فردى امام عسکری(ع)، همگرایی دین و دانش در نگاه امام حسن عسکری و جایگاه اندیشه و عمل در سخنان امام حسن عسکری قرار گرفته است.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان ادامه داد: استفاده از علوم غیبی از سوی امام عسکری (ع) و پیشوایی امام یازدهم، کوتاه‌ترین دوره امامت، ویژگی‌‌های منتظران موعود در دعای عهد، ویژگی‌های شیعه به همراه معرفی ابولوءلوء و رهنمودهای تربیتی از امام عسکری(ع) نیز از دیگر عناوین جای داده شده در این ویژه نامه است.

حجت الاسلام مشیری با اشاره به اینکه موضوع جایگاه اندیشه و عمل در سخنان امام عسکری(ع) از مهمترین مطالب جای داده شده در این نشریه است، تصریح کرد: اهمیت اندیشه و عمل در فرهنگ اسلامی، بیان اوصاف رفتاری شیعیان، عبادت با تفکر و اندیشه، نکوهش برخی فعالیتها و ستایش برخی رفتارها از جمله عناوین به کار رفته شده در این نشریه هستند.

وی با بیان این که تا کنون معصومین از علم و پیشگویی های غیبی استفاده کرده اند، بیان کرد: در مواردی که اساس حقانیت اسلام یا مصالح عالی اُمّت (همچون مشروعیت امامت آنان) در معرض خطر قرار می گرفت، از این آگاهی به صورت ابزار هدایت استفاده می کردند، تا آنجا که می توان گفت گزارشهای غیبی، بخش مهمّی از زندگینامه آنان را تشکیل می داد که در این ویژه نامه به بیان علوم غیبی امام حسن عسکری(ع) می پردازد.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان گفت: بیان نمونه هایی از فضایل و سیره فردی امام عسکری(ع)، امام حسن عسگری و ابوالادیان، احسان عالی، بیان داستان نواده حبابه و البیه، راه های نفوذ معنوی از زبان ثقه الاسلام کلینی به همراه مخلوق بودن قرآن و روایتی از خبر وفات فضل بن شاذان  در این ویژه نامه مورد طرح و بحث قرار گرفته اند.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که امام، به جهت پیشوا و مقتدای انسان ها بودن، وظیفه  ارشاد آنان را به عهده دارد و باید معارف اصیل و ناب الهی را بر مردم بشناساند، خاطر نشان کرد: امام عسکری(ع) نیز این امر مهم را، با توجّه به شرایط ویژه و محدودیت های موجود، به بهترین نحو به انجام رسانیدند که در این نشریه به تفصیل سخن گفته شده است.

وی یادآور شد: ویژگی های شیعه، ارزش تفکر، جایگاه مومن، بیان شرک، جایگاه تواضع، ناهنجاری های اخلاقی به همراه یادداشتی با محوریت عصر خفقان از دیگر محتوای هدفمند، کاربردی و جامع ویژه نامه شهادت امام حسن عسکری(ع) به شمار می رود.

گفتنی است؛ پیش از این در مناسبت های مختلف ویژه نامه هایی از سوی اتاق فکر تبلیغ خراسان تهیه شده و در اختیار مبلغان و اهل منبر قرار گرفته  است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 6 =