آیت الله اشرفی شاهرودی: اتاق تبلیغ خراسان نیرویی بزرگ و ارزنده است

آیت الله اشرفی شاهرودی با حضور در مجمع عمومی اتاق تبلیغ خراسان، این نهاد مستقل را نیرویی بزرگ و ارزنده خواند و ابراز امیدواری کرد که بعد از این قدم های بزرگ تر و مؤثرتری از سوی این نهاد در این شهر برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح عالی حوزه علمیه با حضور در جلسه مجمع عمومی اتاق تبلیغ خراسان ضمن هشدار نسبت به تحدید نسل شیعه خطاب به جمع بیان داشت: بیدار باشید و تذکر بدهید جمعیت شیعه کم شده است و برای ۲۵ سال آینده این ترکیب جمعیتی ما متناسب نخواهد بود.

وی افزود: دوستان اهل علم به تکثیر نسل تشویق کنند و مردم را به این موضوع آگاه کنند. آوردن زن ها در ادارات و اشتغال به کارهای دولتی هم سبب سردی کانون خانواده شیعی شده و هم در مواردی سبب افزایش طلاق شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: جدای از آن دو آسیب، سبب شد که فرزند آوری به بهانه کار و اشتغال کم شود و این خطر است حالا اگر جنگی شود برای خانواده تک فرزند سخت است جوان خود را برای دفاع از دین بفرستد.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی که نسبت به تکثیر نسل ضمن تشویق، عدم نگرانی از خرج و مخارج و روزی را نوید می دهند بیان داشت: برای مردم صحبت کنید و به آنها برسانید که خدا وعده داده و روزی رسان است برای فرزندآوری اقدام کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آقایان! روحانیان محترم! در سن ۸۰ سالگی به این نتیجه رسیدم که اگر روحانیان یک شهر متحد باشند در یک مسأله ای هیچ احدی از مسؤولان نمی تواند مقابل آنها بایستد.

وی افزود: ارتباطمان را بیشتر کنیم دوری نکنیم تا از اتحاد بهره مند شویم در این صورت می توانیم در جهت تبلیغ دین گام های مؤثری برداریم و جلوی خلاف دین ایستادگی کنیم. اگر متحد شوید و در انتخابات مختلف صلاح امت و دین را در شخصی ببینید منتخب شما در انتخابات، منتخب مردم خواهد بود.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به گزارش فعالیت های اتاق تبلیغ خراسان خطاب به اعضا گفت: اتاق تبلیغ شما، نیروی بزرگ و ارزنده ای است، خوشحال شدیم که چنین فعالیتی از سوی شما صورت گرفته است بعدها به کمک شما قدم های بزرگتری در این شهر برمی داریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 5