عضو اتاق تبلیغ خراسان:دشمن به دنبال از بین بردن قداست حوزه است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی از بین بردن قداست حوزه و حوزویان را از توطئه های دشمنان و در جهت نفوذ عنوان کرد و گفت: حفظ ظاهر و باطن طلبگی که تجسم اسلام و معنویت است، دژی محکم دربرابر دشمن به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکی، استاد درس خارج فقه و اصول، امروز در درس اخلاق خود به فرازی از حدیثی قدسی خطاب به حضرت موسی(ع) اشاره و تصریح کرد: خداوند در این حدیث می فرماید «ای موسی به ظاهر دنیا اعتماد نکن چنانکه اهل ظلم اعتماد می کنند… اگر تو را به حال واگذارم که به دنیا بنگری، حب دنیا بر تو غلبه می یابد».

وی افزود: در ادامه این حدیث قدسی آمده است: «بدان شروع هر فتنه، انحطاط و انحرافی از مسیر مستقیم، با محبت دنیا است بنابراین غبطه افرادی را که مال بسیار دارند، مخور چرا که مسؤولیتشان هم بیشتر است».

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: خداوند در این حدیث می فرماید: «به کسی که مردم از او راضی هستند غبطه مخور تا زمانی که بدانی خدا هم ازاو راضی است و به کسی که مورد اطاعت مردم است و همه تسلیم او هستند غبطه مخور چرا که اگر مردم او را در غیرحق تبعیت کنند، مایه هلاکت آن شخص خواهد بود».

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه مشکل زندگی اغلب ما، عمل نکردن به همین نسخه های الهی است، اظهار کرد: آنچه موفقیت طلاب و بزرگان الهی را در طول تاریخ تضمین کرده است، همین نوع نگاه ها به دنیا بوده است و نبود چنین نگاهی به دنیا مانع لذت بردن از طلبگی می شود.

وی یادآور شد: این نگاه ها و ارزشهای حوزه، اکسیر اعظم ماندگاری نظام و انقلاب است که رهبر معظم انقلاب هم در این جهت سنگ تمام گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، از بین بردن قداست حوزه و حوزویان را از توطئه های دشمنان در راستای نفوذ عنوان و اضافه کرد: حفظ ظاهر و باطن طلبگی که تجسم اسلام و معنویت است، دژی محکم دربرابر دشمن به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: البته منظور، استفاده ابزاری و تجاری از قداست نیست بلکه به عنوان یک اعتقاد باید نسبت به مقدسات، حساس باشیم و به آن عشق بورزیم تا آثار و برکاتش را ببینیم.

وی افزود: من به برخی روحانیان که از عدم حضور جوانان در مسجد گلایه می کنند، می گویم شما ظاهر و باطن طلبگی را داشته باشید، مطمین باشید می آیند./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 8