آیت الله نوری همدانی: کوخ نشینان انقلاب را به پیروزی رساندند/ مرفهین نقشی نداشتند

حضرت آیت الله نوری همدانی به لزوم خدمتگزاری مسؤولان تاکید کرد و گفت: این مردم کوخ نشین بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و مرفهین نقشی در انقلاب نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از فرماندهان و مدیران و نیز خانواده‌های کارکنان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) ظهر امروز با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی دیدار کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در این دیدار با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، عنوان کرد: بیداری مردم ایران پس از انقلاب باعث شده است تا نظام اسلامی با قدرت خود در برابر قدرت های استکباری و استعماری دنیا بایستد.

وی افزود: این انقلاب دارای سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه است که وظیفه همه این است که این سه رکن اصلی را دقیق بشناسند تا بتوانند شکر نعمت انقلاب را به جا آورند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: قبل از انقلاب، مردم در انحطاط و گمراهی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بودند و رژیم طاغوت مردم را دچار بی هویتی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کرده بود.

وی وابستگی به غرب را از ویژگی های انحطاطی رژیم طاغوت دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تمامی مدیران وابسته به غرب بودند و دین را افیون ملتها می دانستند و می گفتند برای پیشرفت باید به غرب پناه برد چراکه اسلام متعلق به ۱۴ قرن پیش است و توان مدیریت جامعه را ندارد و عامل عقب ماندگی همین اسلام است.

وی افزود: در آن زمان، تمامی ثروت و نفت ایران در خدمت غرب بود و ما حتی برای آسفالت کردن خیابان ها هم باید از کارشناسان غربی استفاده می کردیم.

این مرجع تقلید بیداری مردم را دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) دانست و ابراز کرد: امام راحل(ره) توانستند این مردم را بیدار کنند و همین مردم در برابر توپ و گلوله سینه سپر کرده و جان خود را فدای انقلاب و نظام اسلامی کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: ما باید قدر نعمت انقلاب که در سایه ولایت به عنوان بزرگترین نعمت الهی شکل گرفته است را بدانیم و شکر این نعمت الهی را به جا آوریم که برای این موضوع باید شناخت دقیقی از انقلاب داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم خدمتگزاری مسؤولین نظام اسلامی به مردم، اظهار کرد: این مردم کوخ نشین و پابرهنه بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و مرفهین بی درد هیچ نقشی در انقلاب نداشتند و همانطور که امام خمینی(ره) تأکید داشتند، مسؤولین باید به این مردم خدمت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: این انقلاب زمینه ساز ظهور است و ما باید چنین نگاهی به انقلاب اسلامی داشته باشیم و در این مسیر گام برداریم و با شکر این نعمت بزرگ، مشکلات موجود را ریشه یابی کرده و رفع کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از خدمات قرارگاه خاتم الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند است و کسانی که نیازهای مردم را برطرف می‌کنند خدمت ارزشمندی را انجام می‌دهند و از پاداش الهی بهره‌مند می‌شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 8