عضو شورای انقلاب فرهنگی : رسالت امروزی علمای اسلام، تفکیک عقاید تکفیری از اسلام حقیقی است

IMAGE634831581503750000   عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند تمدن اسلامی را با اتکا به فقه، قرآن و کلام اهل بیت ( علیهم السلام) تعریف و تبیین کنند.   به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی، در سلسله نشست‌های اندیشه ورزی، تمدن نوین اسلامی که شب گذشته  در جمع طلاب و دانشجویان و فعالان فرهنگی برگزار شد گفت: با توجه به آن چه که در  دایره المعارف های غربی آمده  غرب انتظار داشت با گذر از قرون وسطا و گذشت زمان، به تمدنی نو و بشر نیز به علم و معرفت انسانی برسد، در حالی که امروز در جوامع غربی با پیشرفت بازهم شاهد رفتارهای غیر انسانی هستیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هر تمدنی بدون اتکا به دین نمی‌تواند به تعالی بشر کمک کند، افزود: در تمدن اسلامی در قرون گذشته کشورهای و شهرهایی بودند که میلیون ها شهروند در آن زندگی می کردند و قوانین شهروندی که امروز اروپا به دنبال اجرای آن است، در بلاد اسلامی این حقوق شهروندی، با اتکا به دین اسلام اجرا شده بود، اما بعدها این سرزمین‌ها به دست جوامع غربی از بین رفت.

وی بابیان این که غرب با یک دروغ تاریخی ، قرن های  ۱۶ و ۱۷ میلادی  را اوج تمدن غرب عنوان می‌کند، افزود: اگر جامعه شناسان دینی محتوای جامعه شناسی خود را ازدین نگیرند، تمدن غیر توحیدی وغیر انسانی خواهد بود و هر چقدر گذرزمان  از این تمدن عبور کند، شهروندان این جامعه مذهبی و دین‌دار نخواهند شد.

رحیم پور ازغدی راه رسیدن به تمدن اسلامی را بررسی و مطالعه فقه اسلامی عنوان کرد و افزود: امام زمان (عج) برای احیای دین ، کرامت انسانی ، معاد و اجرای  تمام آیات الهی ظهور خواهد کرد، همان‌طور که هر چه آیه و حدیث است برای رشد انسان و کرامت انسانی در قرآن و کلام اهل بیت (علیهم السلام )آمده است .

وی با اشاره به این که شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با  بهره گیری از فرهنگ اهل بیت ( علیهم السلام) وقرآن کریم میسر خواهد بود، ادامه داد: این شکل‌گیری در عصر حاضر در صورتی ممکن خواهد بود که حوزه های علمیه با توان علمی که دارند، از فقه، کلام، قرآن و منابع اسلامی بهره گرفته و  زندگی شهروند جامعه اسلامی را بر اساس آن تعریف کنند که اگر غیر از این باشد دینی نخواهد بود.

عضو شورای انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:  علمای اهل سنت و تشیع باید وهابیت را از اهل سنت و غالی گری از تشیع تفکیک کنند؛ امروز یکی از وظایف حوزه‌های علمیه، علمای شیعه و اهل سنت تفکیک تکفیری‌ها و عقایدهای آنها از اسلام حقیقی است و این قضیه باید به درستی انجام شود، زیرا دشمن برای لطمه به دین و اختلافات  مذهبی، از این حربه استفاده خواهد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 2