موفقیت در اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های داخلی تضمین می شود

  حجت الاسلام نصرالله پژمان فر
موفقیت در اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های داخلی تضمین می شود  نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی آزادسازی ظرفیت های پنهان کشور را مهترین راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های گسترده موجود در کشور استفاده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت های پنهانی که در کشور ما وجود دارد، اظهار داشت: مهم ترین چیزی که باید در اقتصادی مقاومتی به آن توجه کرد، بهره برداری از این ظرفیت ها است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان مسؤولان و سران سه قوه را به استفاده از ظرفیت های مردمی دعوت کردند؛ ما ظرفیت های زیادی در میان مردم داریم که به صورت پنهان وجود دارند و اگر مسؤولان نظام برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از آنها داشته باشد می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی مهم ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی را بهره مندی از ظرفیت های پنهانی موجود در جامعه دانست و افزود: ما نباید دوران دفاع مقدس را فراموش کنیم؛ ما در آن زمان با حضور مردم و استفاده از ظرفیت های پنهانی توانستیم مشکلات بزرگی را از پیش روی کشور برداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این که در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید از این ظرفیت ها استفاده کرد، گفت: برای ایجاد یک تحول اقتصادی، دولت باید به دنبال هم افزایی نیروهای مردمی و ظرفیت های داخلی در عرصه صنعت و سرمایه گذاری، باشد؛ من فکر می کنم این کار نتیجه خوبی خواهد داشت.

نمانیده مردم مشهد در مجلس شواری اسلامی خنثی سازی تحریم های دشمنان را نیز در گرو استفاده از ظرفیت های پنهانی کشور در ارتباط با دنیا دانست و خاطرنشان کرد: ما دوستان زیادی در گوشه گوشه دنیا و در میان کشورهای آمریکایی، آفریقایی و آسیایی داریم.

حجت الاسلام پژمان فر ادامه داد: می توانیم با برقراری ارتباط با این کشورها، هم بنیه اقتصادی آنان را تقویت کنیم و هم بن بستی که جریان های استکباری می خواهد در مقابل انقلاب اسلامی ایجاد کنند را دور بزنیم و از مشکلات اقتصادی عبور کنیم؛ ما تجربه خوبی نیز سالیان گذشته در این زمینه داشته ایم اگر این تجربیات را فراموش نکرده و به آنها بی اعتنا نکنند، راهگشا خواهد بود.

وی درباره نقشی که مجلس شورای اسلامی می تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند، گفت: مجلس در تعامل با دولت می تواند نقش خوبی در این زمینه داشته باشد؛ برای برطرف کردن موانع حضور سرمایه های مردمی در عرصه اقتصادی دولت پیشنهاداتی را به صورت لایحه به کمیسیون ویژه اقتصادی ارائه دهد و یا مجلس طرح هایی فراهم کند تا قوانین لازم تهیه شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: با ورود سرمایه های داخلی و خارجی مردم در عرصه اقتصادی می توانیم با یک تحول و جهش اقتصادی مشکلات پیش روی خود را پشت سر بگذاریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 2 =