انتقاد آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از رواج بدحجابی

نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز شاهدیم که دشمنان با پیروی از سیاست معاویه، با حیله و نیرنگ، با نظام اسلامی مقابله می‌کنند.  این مرجع تقلید،  درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشتند: مردم متدین، متعهد به اسلام و وفادار به انقلاب باید اهتمام ویژه ای در زمینه ترویج امر به معروف و فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

ایشان با انتقاد از کم توجهی به امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کردند: امروز نه تنها در تهران و برخی شهرستان‌ها، بلکه در قم هم شاهد بدپوششی‌ها هستیم.

معظم له بر لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه تاکید کردند و ابراز داشتند: پوشش ظاهری مردم نباید همچون زمان طاغوت باشد. در نظام اسلامی باید حجاب اسلامی اولویت قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه محصول تزلزل در فرهنگ اسلامی را ورود و تهاجم فرهنگ غرب دانسته و افزودند: فرهنگ اسلامی جامعه باید آن چنان قوی باشد که دشمنان جرأت نکنند، قطعنامه‌هایی را در خصوص حقوق بشر و مسایل سیاسی مطرح کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: در جامعه اسلامی باید دستورات و قوانین اسلام فراگیر شود و حوزه‌های علمیه نیز در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه ۱۹۱ نهج‌البلاغه، گفتند: امروز شاهدیم که دشمنان با پیروی از سیاست معاویه، با حیله و نیرنگ، با نظام اسلامی مقابله می‌کنند.

معظم له با بیان این که اگر به کار گرفتن دروغ و حیله اشکالی نداشت، حضرت علی(ع) این کار را انجام می دادند، تصریح کردند: استفاده از دروغ و حیله در زمینه های مختلف، گناه است و هر گناهی کفران به درگاه خداوند است.

معظم له با بیان این که در روز قیامت اعمال انسان‌ها در مقابل دیدگان آنها مجسم می‌شود و با آنچه در دنیا با آن سروکار داشته اند، محشور می‌شوند، افزودند: پرچمداران سیاست باطل، روز قیامت مردود هستند؛ البته در دنیا نیز نباید از کید این افراد غافل شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =