امام‌جمعه مشهد : ضرورت احیای قیام گوهرشاد و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

امام‌جمعه مشهد احیای قیام گوهرشاد و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را ضرورتی بزرگ برای جامعه بیان کرد و گفت: قیام مسجد گوهرشاد پیام پایداری و ایستادگی مردم خراسان در دفاع از احکام الهی را در پی داشت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت شهدای قیام مسجد گوهرشاد که با حضور جمعی از مردم مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به دو دلیل مهم شکل‌گیری قیام مسجد گوهرشاد بیان کرد: قیام گوهرشاد از یک‌سو در دفاع از حجاب اسلامی و از سوی دیگر در حمایت از آیت‌الله قمی که توسط نیروهای رژیم پهلوی بازداشت‌شده بودند، صورت گرفت.

امام‌جمعه مشهد مقدس این شهر را الگوی ایران اسلامی در حفظ ارزش‌های دین و رعایت عفت و حجاب اسلامی دانست و گفت: تمام مردم به‌ویژه بسیجیان باید به امربه‌معروف و نهی از منکر در مسأله حجاب توجه ویژه داشته باشند. چراکه زائرانی که به این شهر می‌آیند ازاینجا الگو می‌گیرند. اگر خیابان‌های این شهر مقدس به جولانگاه ناهنجاران و بدحجابان تبدیل شود، این الگوی منکر ممکن است به سایر شهرها نیز سرایت کند.

آیت‌الله علم الهدی بسیجیان را خادمان فرهنگی امام رضا(ع) معرفی کرد و اظهار داشت: دفاع از ارزش‌های دینی و حجاب یکی از وظایف بسیجیان است، همان‌گونه که خادمان بارگاه حضرت رضا(ع) غبارها را از جای‌جای حرم می‌روبند و اجازه بروز کثیفی‌ها را در این مکان مقدس نمی‌دهند، بسیجیان نیز با امربه‌معروف و نهی از منکر نباید اجازه دهند تا آلودگی‌ها در جامعه رشد نمایند.

وی احیای قیام گوهرشاد و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را ضرورتی بزرگ برای جامعه بیان کرد و گفت: قیام مسجد گوهرشاد پیام پایداری و ایستادگی مردم خراسان در دفاع از احکام الهی را در پی داشت.

علم الهدی ادامه داد: سرکوبگری رژیم ملعون پهلوی در مسجد گوهرشاد در تاریخ قیام‌های انقلابی با نمونه‌های مشابه تفاوت داشت، چراکه در سایر وقایع همچون ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ مردم فضایی برای گریختن داشتند، اما در این واقعه درهای مسجد را دو ساعت پیش از جنایت بر روی مردم بستند و از مناره‌ها و پشت‌بام مردم را به گلوله بستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: واقعه گوهرشاد جنایتی برای از بین بردن مدافعان اصیل دینی و نابودی تفکر حجاب و عفاف در کشور بود. در این جنایت حتی مجروحان را زنده‌به‌گور کردند تا اندیشه دفاع از دین و اسلام را به‌کلی از میان ببرند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + = 4