دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی: نمایشگاه پژوهش و فناوری ظرفیت حوزه علمیه را به خوبی نشان داد

حجت الاسلام مشیری

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی ظرفیت حضور حوزه علمیه را در نمایشگاه پژوهش و فناوری را بالا دانست و نمایش بخشی از قابلیت های حوزه را مثبت ارزیابی کرد.

حجت الاسلام محمد هادی مشیری دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون هفته ای که با نام پژوهش گذشت و حضور حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش و فناوری، ضمن تقدیر از مدیریت حوزه و معاونت پژوهش، ظرفیت نمایش قابلیت های حوزه را بالاتر دانست.

وی افزود: این نمایشگاه، خوب بود و بخشی از قابلیتهای حوزه را نشان داد اما ظرفیت بالفعل حوزه هنوز کامل نمایش داده نشده که این ظرفیت بالفعل دهها برابر است که ان شاالله باهمت مدیریت محترم حوزه و معاونت فاضل واندیشمند پژوهش، با توجه به تفکیک از آموزش و برنامه های مستقل شاهد به فعلیت رسیدن آن خواهیم بود.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان گفت: پژوهش اساس آموزش و تبلیغ و تربیت است بزرگانی از قبیل شهید مطهری برای سخنرانی های خود پژوهشهای فراوانی داشتند که شاهد آن حجم بسیار آثار علمی باقی مانده از ایشان است و همین سبب ماندگاری اثرات تبلیغی ایشان شده است.

حجت الاسلام مشیری بیان داشت: پیشنهاد می کنم نمایشگاهی دایمی و سایت و نشریه ای علمی جهت پژوهشهای حوزه ایجاد شود تا پژوهشهای حوزویان به سرعت در معرض دید و استفاده سایر اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار گیرد که همین سبب ایجاد انگیزه و رشد پژوهش در حوزه می شود.

وی افزود: حمایت از پژوهشگران و انتشار آثار مولفان و پژوهشگران نیز تاثیر فراوانی در افزایش اقبال به پژوهش در حوزه و به تبع آن در سطح جامعه دارد که از برنامه های اعلام شده پژوهش حوزه است و قطعا تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: با توجه به تنوع استعدادها و دیدگاه و نگاه حوزویان، فضا دادن و حمایت کردن در وادی پژوهش، دستاوردهای شگفتی را نصیب حوزه می کند که راهگشای امور آموزش، تبلیغ و حتی خود پژوهش در مراحل بعدی می شود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11