آیت الله علم الهدی: حل مشکلات نیازمند اقدام انقلابی است/ دولت و مجلس تماشاچی نباشند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی کشور با اقدام انقلابی قابل حل است، گفت: دولت و مجلس در برابر مشکلات تماشاچی نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی با اشاره به پیشنهاد مذاکره آمریکا گفت: این پیشنهاد در کمتر از یک هفته بعد از تهدید صورت گرفته است و در واقع تداوم همان تحریم است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ما به گونه ای است که دشمن ما را در یک نقطه ضعیف می بیند، تصریح کرد: در شرایطی که خرید طلا در جهان ۴ درصد کاهش یافته ولی در کشور این میزان خرید به بیش از ۲۰۰ درصد رسیده است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این مطلب که این اقتصاد بیمار در حال حاضر قابل حمله است، بیان داشت: در واقع تجربه عملی نشدن وعده های آمریکا در برجام و عملی شدن برجام از سوی ایران که سبب متوقف سازی غنی سازی ۲۰ درصد شد باعث شده که آمریکا دوباره پیشنهاد مذاکره را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از سویی ایران در راستای اجرای برجام، جریان رشد فناوری هسته ای از ۲۰ درصد به ۳ درصد تنزل داده است و با خروج آمریکا اتفاقی نیفتاد، به همین دلیل آمریکا دوباره به دنبال تکرار برجام  و عدم پایبندی در مذاکرات پیش رو است تا فقط از ایران امتیاز بگیرد.

برخی غرب گرایان از برجام عبرت نگرفتند

وی ضمن انتقاد نسبت به برخی غرب گرایان که از برجام عبرت نگرفتند و چشم آنها به دنبال آمریکا است، تصریح کرد: در واقع این تهدیدات اخیر آمریکا و پیشنهاد مذاکره هر دو یک فصل هستند که ادامه همان دشمنی با انقلاب و نظام و مردم ایران است.

امام جمعه مشهد در ادامه با طرح این پرسش که در این وضعیت چه باید کرد، گفت: در واقع وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم واقعیت انکار ناپذیر است اما یک عده اقلیت کمتر از ۳۰ درصد ثروتمند در این کشور به جان طلا و ارز افتاده اند و می خواهند ثروت را از کشور خارج کنند.

اخلاگران بازار سکه و ارز پیاده نظام آمریکا هستند

آیت الله علم الهدی اخلاگران بازار سکه و ارز را پیاده نظام آمریکا در این کشور دانست و افزود: جای بسی تأسف دارد که در چنین وضعیتی دولت و مجلس تماشاچی هستند و برای برطرف سازی این شرایط یک اقدام صریح و قاطع انجام نمی دهند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه طرحی که در شرایط فعلی از سوی اعضای کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود در درازمدت مناسب است، اظهار کرد: این طرح برای امروز کارآمد نیست و در عین حال نیاز به یک حرکت انقلابی داریم.

وی با بیان اینکه مردم در چنگال یک مشت افراد پولدار و سودجو صفت که سبد کالای مردم را براساس ارز و طلا قرار داده اند، گرفتار شده اند، گفت: در این شرایط نباید دولت فقط تماشاچی وضعیت مردم باشد.

آیت الله علم الهدی در ادامه با تأکید بر این مطلب که برای برطرف سازی شرایط نابسامان اقتصادی و کمک به اقشار ضعیف و مستضعف نیاز است تا خود مردم به صحنه بیایند، گفت: البته این به صحنه آمدن نباید به نفع جاسوسان آمریکایی تمام شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب بر روی بنیان های خون بچه های شما است و به خاطر شکم نباید در مقابل انقلاب ایستاد، بیان داشت: عده ای فرصت طلب و قدرت یاب فکر می کنند که موجی در کشور در حال شکل گیری است و آنان می توانند سوار بر این موج خودشان به قدرت برسند.

ساماندهی وضعیت اقتصادی با حرکت انقلابی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که همین افراد سودجو و منفعت طلب ریشه بسیاری از مشکلاتی هستند که به خاطر ضعف مدیریتی صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر دشمن به دنبال این موضوع است که مردم ما مشغول به معیشت خود شوند.

وی ضمن تأکید بر حضور نیروهای بسیجی و جریان های حزب اللهی برای کمک رسانی به قشر ضعیف در وضعیت نابسامان اقتصادی گفت: در دوران قبل از انقلاب و در شرایط سخت اقتصادی همین نیروهای انقلابی توانستند با فعالیت های عملیاتی، ارزاق و کالاهای اساسی را با قیمت پایین به دست مردم فقیر جامعه برسانند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    6 + = 8