حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فیض آبادی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فیض آبادی

متولد ۱۳۵۶ در روستای فیض آباد طاغنکوه نیشابور

ورود به حوزه علمیه فضل بن شاذان۱۳۷۴

در سال ۷۹ وارد دانشگاه علوم اسلامی رضوی شده

اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن وحدیث:۱۳۸۳

اخذ مدرک کارشناسی  ارشد علوم قرآن وحدیث:۱۳۸۶

هفت سال خارج فقه اصول

تدریس دروس:

ادبیات عرب-فقه و اصول  و تفسیر قرآن(از سال ۱۳۷۵)

تدریس دروس:فسیر قرآن،فقه و اصول،نظام حقوق زن در اسلام

در دانشگاه علوم اسلامی رضوی(از سال ۱۳۸۷)

مسئول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

مبلع نمونه در عرصه جوان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم۱۳۸۷

دانشجوی نمونه کشوری،برگزیده از سوی وزارت علوم ۱۳۸۳

تألیفات:

“روش برداشت از قرآن”    “مقالات متعدد در عرصه قرآن ومهدویت”   “پژوهش و تحقیق در باره :قاعده قرعه،علم رجال،آیات الاحکام در منتهی المطلب “

سوابق علمی فرهنگی،تبلیغی و اجرایی:

ü      کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی

ü      تدریس در حوزه علمیه نیشابور مشهد از سال ۱۳۷۵

ü      تدریس در دانشگاههای مختلف همچون:دانشگاه علوم اسلامی رضوی،پیام نور ،علمی کاربردی،تربیت مدرس قرآن کریم،جامعه المصطفی و ….به مدت ۵ سال

ü      ۱۵ سال سابقه تبلیغی در مراکزو مناطق مختلف (شهر و روستا،دانشگاهها،مدارس ،ادارات و….)همراه با جلسات پرسش وپاسخ و مشاوره و….

ü      تبلیغ در خارج از کشور به زبان عربی

ü      دانشجوی نمونه کشوری در رشته الهیات و معارف اسلامی سال ۱۳۸۳

ü      برگذاری کلاس های روش تدریس و معارف قر آنی برای رطلاب ایرانی ،معلمان عربستان و افغانستان،

ü      تألیف کتاب در عرصه تبلیغ(رو.ش برداشت و بیان معارف قرآن)

ü      سر گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

ü      مترجمی زبان عربی

ü      پژوهشگر برتر در عرصه تبلیغی

ü      خلاق برتر در عرصه فرهنگی

ü      تبلیغ در داخل و خارج کشور ۱۷ سال

ü      مشاوره حرم مطهر رضوی،سپاه،کمیته امداد و….

ü      تخصص در عرصه قرآن و تفسیر

ü      رتبه اول المپیاد علمی اساتید دانشگاه سراسر کشور






۵ نظرات برای حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فیض آبادی

  1. محمدرضا فیض ابادی گفت:

    برادر عزیز جناب حجه الاسلام و المسلمین محمد علی فیض آبادی صمن عرض سلاو ارادت به محضر جنابعالی لطفا با من تماس بگیرید ۰۹۱۲۵۷۰۸۲۵۶

  2. مینا گفت:

    با سلام و احترام.
    مینا دانشجوی ارشد حقوق جزا هستم و با قوانین آشنا.

    اما هیچوقت جواب درستی برای سوالم نگرفتم. نه بنده و نه هیچیک از اساتید و دانشجویان، جواب منطقی و درستی تا به حال نتوانستند از این پرسش بدهند که قانع کننده باشد!
    لطفا هر چند کوتاه جواب منطقی و قانع کننده داده شود که پاسخ مفیدی باشد زیرا پاسخ فقط در نزد بزرگان و مراجع تقلید دین اسلام است.

    – سوال بنده در رابطه با علم قاضی در حدود با توجه به گفته های زیر است.

    علم قاضی در اثبات مستقیم زنا منتفی میباشد! مگر آنکه ۴ بینه شرعی به گفته شرع مقدس حاظر گردد و سپس علم قاضی وارد عمل شده تا صدق گفتار و راستی آزمایی آن ۴ بینه شرعی را بسنجد و در غیر این مورد منتفی خواهد بود. چرا که اگر علم قاضی به طور مستقیم استناد پذیر باشد ممکن است ۳ نفر بیایند و شهادت بدهند که دونفر را لخت در آغوش هم دیده اند یا بگویند دخول را دیده اند، خوب در آنصورت علم بر زنا حاصل میگردد اما با استناد به گفته قرآن و سوره نساء به هیچ عنوان قاضی حق مجازات مرتکب را ندارد بلکه باید آن شهود کمتر از ۴ نفر قذف شوند. حال اگر به قاضی اجازه اثبات با علم حتی یقین را بدهیم عدالت را برقرار نکرده ایم و قرآن را تحریف نموده ایم!! زیرا قاضی یک انسان است و ممکن است با شهادت ۳ نفر یا هر نوع قرائن و شواهد دیگر مانند “فیلم و پیام کوتاه” علم حاصل نماید! در صورتی که صرف علم نباید حکم حد داد زیرا قرآن اینگونه گفته است. اگر قرار است راه اثبات را تغییر دهیم و گفته قرآن نباشد! پس مجازتش را هم باید تغییر بدهیم خیالمان راحت شود، دیگر چه نیاز به اینهمه احکام است؟

    -در مورد حدود الهی مگر شارع مقدس، مجازات سنگین وضع نکرده است؟ و در قبال این سنگینیه مجازات راه اثباتش نیز نگفته است؟! بنابرایان اگر ما شرع و قرآن و خدا و معصومین (ع) را قبول داریم الزاما میبایست راه اثباتی که در مورد حدود گفته شده است را نیز قبول داشته باشیم. نمیشود که بخشی از قرآن را رعایت نموده و مجازات را رعایت کنیم، اما بخشی دیگر را تحریف نماییم و راه اثبات را عوض کنیم!! حتی معصومین (ع) نیز با حصول علم یقین بر زنا تا زمانی که احکام آن مترتب نمیشد حکم حد صادر نمیکردند.

    این را خداوند گفته است و چه خوب یا بد باید پذیرفت) . آیه مبارکه گفته است: “و از زنانتان آنان که عمل قبیح انجام میدهند را ۴ شاهد بگیرید” نه اینکه اگر شک کردید ۴ شاهد بگیرید!!! یعنی اگر حتی علم بر زنا حاصل کردید و میدانید که عمل قبیح انجام میدهند بازهم الزاما میبایست ۴ شاهد قابل
    قبول بیاورید بعد مجازات نمایید.
    ضمنا آیه مبارکه در مورد زن محصنه صحبت میکند که مرتکب هر وقت که میخواسته همسرش در اختیار او باشد(هر وقت که میخواسته!!) این موضوع با علم قاضی روشن نمیشود! شاید همسر مرتکب به دروغ بگوید تمکین داشته است تا از شر مرتکب خلاص شود!!

    البته این قبول است که شاید بتوان با بینه شرعی کمتر از حد نصاب، یا فیلم ویدیویی و یا اقرار کمتر از ۴ عدد، بتوان ارتباط نامشروع را (آنهم در صورت شکایت خصوصی از طرف همسر و جمع امارات قضایی و شرعی و دلایل کافی) اثبات و مجازات تعزیر مثلا ۳۵ ضربه شلاق را داد!! اما اثبات جرم حد زنا غیر ممکن است زیرا عدالت خداوند فقط در ۴ بینه شرعی است.

    – کمیسیون استفتائات سال ۱۳۶۱ نیز حصول علم برای قاضی در حدود را جایز نمیداند.

    – قانون مجازات جدید نیز ( ماده ۲۲۰ تا ۲۲۷) راههای اثبات زنا و محصنه را مشخص نموده است و در ماده ۲۱۱ در مورد علم قاضی برای همه جرایم گفته است: علم قاضی میبایست یقین حاصل از مستندات “بین” باشد!
    مگر بینه در هر جرمی به راه اثبات آن نوع جرم بر نمیگردد؟! بنابراین علم قاضی در زنا میبایست یقین حاصل از وجود ۴ بینه شرعی باشد. (راه اثبات زنا)
    یعنی زمانی علم قاضی وارد عمل شود که ۴ بینه موجود است و برای راستی آزمایی و صدق گفتار آن ۴ بینه، علم قاضی وارد عمل شود. نه اینکه مستقیما حتی با وجود یک فیلم ویدیویی و یا ۳ نفر شاهد علم حاصل و حکم حد زنا دهد. شاید قاضی بتواند حکم تعزیر مثلا ۳۵ ضربه شلاق بدهد ولی حکم حد با توجه به اسلام غیر ممکن خواهد بود!

    وسلام و آرزوی دعا برای حقیر

  3. جواد شورگشتی گفت:

    سلام جناب اقای فیض ابادی بنده جوادشورگشتی طلبه فضل نیشابور و هم ولایتی شما هستم پیگیر شماره شماهستم اما شماره ای نیافتم که باشما تماس بگیرم لطفا با بنده تماس حاصل فرمایید کار بندهخیلی واجب و ضروری میباشد شماره من۰۹۳۸۴۵۰۳۸۰۹

  4. مهدی گفت:

    با عرض سلام خدمت شما استاد عزیز
    تا الان جوابهای زیادی شنیده ام ولی متقاعد کننده نبوده.
    ۲۲ قوانین الهئ را میدانم وتقریبا رعایت میکنم (اوایل برایم سخت بود ولی الان شیرین و لذت میبرم)

    مشکل من این است که نمیدانم چرا باید نماز بخوانم؟

  5. خاطره عصمتی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت استاد فرزانه و یگانه..خدا قوت .. پایدار و مانا باشید.. التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 1 =