نماینده مشهد در مجلس: دولت را در چارچوب اصول انقلاب حمایت می‌کنیم/ برخی اقدامات وزیر ارشاد خلاف قانون است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی و شفاف سازی واقعیت ها برای مردم، گفت: مباحث فرهنگی شاید به ظاهر خیلی جاها مطرح باشد اما متولیان فرهنگ کشور، نگاه فرهنگی ندارند؛ دست چندم کردن مسائل فرهنگی خلاف منویات رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درمسجد مقبره به تبیین دغدغه های فرهنگی رهبری پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) قصد پذیرش قطعنامه را نداشتند اما به دلیل کارشکنی برخی نزدیکان ناچار به نوشیدن جام زهر شدند. همانطور که آن زمان تمام ابعاد این جام زهر قابل تبیین نبود اکنون هم باید مقداری بگذرد تا بتوانیم تبیین کنیم در فتنه۸۸ اتفاقی افتاد که امروز تنها گوشه ای از آن را در مصر و سوریه شاهد هستیم.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: امروز خیلی ها تلاش دارند افراد دخیل در فتنه را به مدیریت ها بازگردانند؛ ابتدا گفتند تغییرات اتوبوسی نخواهیم داشت اما هنوز تغییرات اصلی شروع نشده، بیش از ۶۰۰ تن از مدیران تغییر کرده اند.

 

دولت را حمایت می کنیم اما در چارچوب اصول انقلاب

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به این روایت امام باقر(ع) که می فرمایند: «اسلام بر پنج رکن نماز، روزه، حج، زکات و ولایت بنا شده اما به هیچ امری به اندازه ولایت تأکید نشده است»، یادآور شد: دولت، دولت ماست و ما هم حمایتش می کنیم اما در چارچوب اصول نظام و انقلاب؛ برخی تلاش دارند رهبری را از محوریت نظام کنار بگذارند در حالی که محور اعتدال، رهبر معظم انقلاب هستند و همه مسائل باید به ایشان ختم شود .

 

اهمیت شورای عالی فضای مجازی از نگاه رهبری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این که هاشمی اعلام می کند ۲۴ خرداد به منزله ۲۲ بهمن بود یعنی ۲۴ خرداد انقلاب شد؛ انقلابی برای بازگشت به پیش از انقلاب اسلامی؛ از خیانت هایی که در دوره اصلاحات و سازندگی شد، این بود که در فضای مجازی ما را به سمت جهانی شدن بردند اما رهبر معظم انقلاب، شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند و به اندازه ای که برای این شورا وقت می گذارند برای هیچ جلسه ای نمی گذارند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: رهبری در حضور سران قوا اعلام کردند اگر کارهای جاری نبود، به دلیل اهمیت موضوع، شخصا عهده دار این شورا می شدم. ایشان تأکید دارند افزایش پهنای باند به بهانه استفاده از تکنولوژِی روز، صحیح نیست و باید ابتدا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود.

 

نباید از کنار خطاهای فرهنگی به سادگی بگذریم

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: این مسائل باید برای مردم تبیین شود تا بدانند در مسائل فرهنگی چه اتفاقاتی می افتد. وزیر ما کارهای خلاف قانون انجام می دهد؛ خانه سینما را که قانونا تعطیل بود، بازگشایی و تک خوانی زنان را مجاز می کند.

 

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ تأکید کرد: نباید از کنار این اتفاقات به سادگی بگذریم؛ همه مسائل در روابط خارجی خلاصه نمی شود، باید حواسمان به سایر بخش ها مانند اقتصاد و فرهنگ هم باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: البته مجلس هم مقصر است که در بودجه ۹۲ دست دولت را برای یک سری مسائل بیش از حد باز گذاشته است در حالی که هر دولت حق دارد ۱۰ درصد جابجایی داشته باشد آن هم در ازای ارائه برنامه.

با این وجود، این که دولت یازدهم بخواهد برنامه را از بودجه بیرون بکشد، یعنی دولت آزاد است پول را هر جا خواست خرج کند. تاکنون کدام دولت چنین اجازه ای داشته است؟.

 

جامعه ای که مدیریت آن به دست حجت خدا نباشد هر بلایی می شود سرش آورد

وی یادآور شد: اگر پرچم هدایت زمین بخورد شرایطی ایجاد می شود که نگاه ها از آن برداشته شده و بر سر ما همان می آید که در مصر و سوریه می گذرد. معاویه خطاب به محمد بن ابی بکر گفت «روزی که علی(ع) را خانه نشین کردید و دیگری را جای او گماردید، زمینه هر کاری برای من فراهم شد».

حجت الاسلام پژمانفر افزود: چنان که از صدر اسلام تاکنون شاهد بوده ایم، جامعه ای که در آن حجت خدا و مدیریت به دست او نباشد هر بلایی را می توان سر آن آورد.

وی با بیان این که حمایت دولت در جهت تأمین مقاصد نظام، وظیفه ماست، گفت: در عین حال نباید همه تریبون ها را واگذار کرد و از نظارت و نقد سازنده غافل شد.

 

آزادسازی پول های بلوکه شده دروغی برای توجیه رابطه با امریکاست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یکی از مسائلی که برای توجیه رابطه با امریکا به دروغ مطرح می شود، این است که پول های ایران در اروپا و امریکا بلوکه شده و اگر روابط بیشتر شود، می شود این ها را بازگرداند. این یک سناریو است تا اگر نتواستند وعده هایشان را عملی کنند، انگشت اتهام را به سوی مخالفان رابطه نشانه روند و بگویند این ها نگذاشتند ما کار کنیم.

 

کار جمعی و رسانه ای داشته باشید

حجت الاسلام پژمانفر در تشریح راهکارهای مقابله با انحرافات فرهنگی گفت: هسته های کار فرهنگی به صورت تشکلی ایجاد کنید، کارهای جمعی و رسانه ای داشته باشید چرا که امروز مهمترین چیزی که باید بدان ورود کرد، رسانه اعم از مکتوب و مجازی است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: آن عده خاکستری در جامعه را که نه این طرف هستند نه آن طرف، باید نسبت به واقعیت ها توجیه کرد تا به بهانه حل مشکل معیشتشان، او را به رابطه با امریکا راضی نکنند. آن ها باید بدانند این یک فریب بزرگ است و حاصل آن وضعیتی است که امروز در مصر اتفاق افتاده است؛ مردم آن به امریکا اعتماد کردند و در نتیجه اش امریکا بر آن ها مسلط شد و مردم را به خاک و خون کشید.

 

لزوم تبیین ارزش های انقلاب برای نسل جدید

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که نقش آفرینی امروز ما در دنیا برای این است که منتظر مدیریت امریکایی ها نننشسته ایم، گفت: اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم بسیار مهم است؛ باید از ارزش های انقلاب دفاع و آن ها را برای نسل جدید تبیین کرد تا به عنوان مثال نسبت به حمایت ما از فلسطین و لبنان شبهه نداشته باشند. باید روشن شود که چرا امروز برخی در مورد رابطه با امریکا نگاه قهقرایی دارند. کتاب راز قطعنامه را بخوانید، تحلیل کنید و در اختیار مردم قرار دهید.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: برخی از بخش های سفر به امریکا و ژنو مورد حمایت ماست اما تماس تلفنی فارغ از این که به درخواست کدام طرف بوده، چه دستاوردی برای ما داشت؟ جز این که رسانه های غربی مانور دهند که پس از ۳۵ سال امریکا توانست انقلاب اسلامی را پای میز مذاکره بکشاند؟ این بود بازی بردـ برد؟.

 

دست چندم کردن مسائل فرهنگی خلاف منویات رهبری است

حجت الاسلام پژمانفر یادآور شد: مباحث فرهنگی شاید به ظاهر خیلی جاها مطرح باشد اما متولیان فرهنگ کشور، نگاه فرهنگی ندارند. دست چندم کردن مسائل فرهنگی و با یک نگاه غیراولویت دار نگاه کردن به آن، عمده ترین مسأله است. در حالی که رهبری می فرمایند برخی چیزها که گاهی خواب را از من می گیرد، مسائل فرهنگی است، با این وجود امروز حساسیت نسبت به مسائل فرهنگی به حدی کم شده که در همه کمیسیون های مجلس، بیشتر از حد نیاز عضو می شوند اما کمیسیون فرهنگی کمترین عضو را دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 15