فعالیت های علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه خراسان باید اطلاع رسانی شود

حجت الاسلام حسین رجایی خراسانی  استاد حوزه و دانشگاه ، عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ مسئول  مرکز فقهی ائمه اطهار ع

حجت الاسلام حسین رجایی خراسانی استاد حوزه و دانشگاه ، عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ مسئول مرکز فقهی ائمه اطهار ع

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) گفت: فعالیت های علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه خراسان باید اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجائی خراسانی عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی حوزه علمیه خراسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان بابیان این که ارائه تحقیقات حوزویان، یکی از نمونه های انقلاب فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، ابرازداشت: برگزاری چنین همایش و نمایشگاه علمی و پژوهشی‌ای موجب ارائه و اطلاع رسانی فعالیت های حوزویان می شود.

وی با تقدیر از تلاش مسؤولان برگزاری این نمایشگاه، هماهنگی و ارتباط گیری بین مراکز و موسسات پژوهشی را کار ارزشمندی دانست و اظهارکرد: خیلی از مطالب ارائه شده در این نمایشگاه جدید است و نگارش آنها ضرورت داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رجائی خراسانی با بیان این که آثار ارائه شده در این نمایشگاه به صورتی تخصصی و عمومی و به روز و کاربردی است، بر تشویق و ایجاد انگیزه برای محققان حوزوی تاکید کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) از گستردگی و کیفیت کارهای پژوهشی ارائه شده در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و با اشاره به استعداد و ظرفیت علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه خراسان، خاطر نشان کرد: باید فعالیت های علمی طلاب علوم دینی را به دیگران معرفی و اطلاع رسانی کرد تا از این تلاش ها در جامعه و سطح علمی کشور بهره برداری شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ بر تقدیر از تحقیقات و تلاش های محققان حوزوی تاکید کرد و ابرازداشت: موسسه فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز که از ابتدای تأسیس از سوی مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) بر توجه به تحصیل همراه با تحقیق تأکید داشته اند، تحقیقات تخصصی خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رجائی خراسانی با اشاره به چاپ کتاب های مختلفی از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) در زمینه های فقهی و اصولی، افزود: این موسسه حدود ۲۰ استاد تربیت کرده و هم اکنون در همین موسسه تدریس می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 3 =