امام جمعه مشهد:۹ دی نظام را حفظ کرد و به اسلام عزت داد

خبرگزاری فارس: 9 دی نظام را حفظ کرد و به اسلام عزت داد: ۹ دی نعمتی بود که خداوند نازل کرد و باعث حفظ نظام و عزت اسلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز معنای اسراف مشخص نیست و مردم مصداق آن را معنای اسراف در نظر می‌گیرند در حالی که اسراف در همه زمینه‌های زندگی وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سبک مدیریت اسلامی باید در مدیریت‌های کشور پیاده شود، افزود: در مدیریت اسلامی باید سبک زندگی اسلامی اجرا شود و امروز نمایندگان مجلس باید در بودجه کشور هزینه‌هایی که لازم نیست و از کفاف بیشتر است را حذف کنند و در غیر این صورت باید در برابر خداوند پاسخگو باشند.

* حضور مردم در ۹ دی برای دین امتیازی بزرگ است

نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان داشت: امتیاز حماسه ۹ دی در این است که مردم فقط به خاطر دین به خیابان‌ها آمدند و هیچ قدرت و زوری آنها را وادار به این کار نکرد و برای مردم هیچ شخصی به جز مقام معظم رهبری مدنظر نبود زیرا ایشان اتصال‌دهنده نظام با دین هستند.

علم‌الهدی با اشاره به حوادث فتنه ۸۸ تصریح کرد: در این فتنه اول بحث تقلب را مطرح کردند و برای دادخواهی اردوکشی خیابانی انجام دادند و در قالب این حرکت‌ها شعار جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان را سر دادند و حتی عکس امام راحل(ره) را پاره کردند و علیه مقام معظم رهبری شعار دادند که این عوامل باعث جریحه‌دار شدن عواطف مردم شد.

وی ادامه داد: اما وقتی آنها در روز عاشورا تقابل با دین و امام حسین(ع) را انتخاب کردند و عزاخانه‌های این امام را به آتش کشیدند؛ حاکمیت روح دینی، مردم را به عرصه آورد و مردم در ۹ دی برای دین و رهبری به خیابان‌ها آمدند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن قصد پیاده‌سازی مدل سوریه را در ایران داشت، افزود: اگر ۹ دی در سال ۸۸ نبود نقشه آمریکا و انگلیس همان نقشه‌ای بود که امروز برای سوریه ایجاد کردند و با ورود نیروهای تکفیری به خاک این کشور قصد ایجاد جنگ داخلی را در کشور داشتند.

عضو مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: ۹ دی یوم‌الله است و در واقع نعمتی بود که خداوند برای ما نازل کرد که هم نظام را حفظ کرد و هم به اسلام عزت داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 1 =