امام جمعه مشهد : خیز جریان‌های ضدفرهنگی و لائیک با هدف سربازگیری از دانشجویان

امام جمعه مشهد با هشدار در مورد نفوذ جریان‌های ضدفرهنگی و لائیک به دانشگاه‌ها با هدف سربازگیری از دانشجویان گفت: بسیج دانشجویی باید به گونه‌ای فعالیت کند که این فضاها را پر کرده و از دست دگراندیشان خارج کند.

خبرگزاری فارس: خیز جریان‌های ضدفرهنگی و لائیک با هدف سربازگیری از دانشجویان به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر امسال تعلق خاصی به ساحت مقدس امام زمان (عج) دارد زیرا در ایامی قرار گرفته‌ که بین فاصله شهادت و ولادت پدر بزرگوار ایشان امام حسن عسگری (ع) است.

 

وی افزود: برقراری این مراسم با محوریت، گرایش و توجه به ساحت مقدس امام حسن عسگری (ع) آن هم در کنار تربت پاک مقدس جد بزرگوارش امام رضا (ع) از حساسیت و موضوعیت خاصی برخوردار است که به برکات این برنامه می‌افزاید.

 

علم‌الهدی ادامه داد: ما در مقطع خاصی از فراز و نشیب‌های عمر انقلاب به سر می‌بریم و در بین تمام اقشار بسیجی، بسیج دانشجویی از موقعیت برتری برخوردار است.

 

امام جمعه مشهد گفت: در حقیقت اگر درست توجه داشته باشیم جبهه و خط مقدم بسیج در برابر جریان‌های جنگ نرم دشمن، بسیج دانشجویی بوده و این جریان در خط مقدم قرار دارد.

 

وی افزود: با توجه به این موقعیت خاص و حساس باید در بین تمام وسایل، لوازم و ابزار کاری به بسیج توجه کرد.

 

علم‌الهدی تأکید کرد: بسیج عنوان دومی هم دارد که می‌توان گفت شخصیت دفاعی آن در این عنوان یعنی نیروی مقاومت نمود پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: این عنوان بر این دلالت می‌کند که محور اصلی فعالیت و رسالت بسیج، در مقاومت متبلور است.

 

علم‌الهدی تصریح کرد: اگر توانستیم جریان مقاومت را در موقعیت‌های مختلف در بسیج تقویت کرده و کاملاً تحقق ببخشیم بسیج به عنوان مؤثرترین جریان، نقش‌آفرینی خواهد کرد.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: اگر خدای ناکرده بسیج در زمینه مقاومت و تعالی در این عرصه دچار رخوت شود نمی‌تواند در مسیر تعالی، خود را حفظ کند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا امروز در کنار رویش‌های عظیم و گسترده انقلاب، ریزش در عرصه نخبگان را نیز شاهد بوده‌ایم که در این عرصه ریزش‌های دانه درشت هم به چشم می‌خورد که اگر ریشه این ریزش‌ها را بررسی کنیم در می‌یابیم عناصری با موقعیت بالا دچار ریزش شده‌اند.

 

امام جمعه مشهد عامل این ریزش‌ها را ضعف در مقاومت عنوان کرد و ادامه داد: آنان در تندباد هوای نفس نتوانستند مقاومت کنند و در حوزه اعتقاد، معاد و مبدأ نیز مقاومت نداشته و دچار ریزش شده‌اند.

 

علم‌الهدی تأکید کرد: باید رشد، تعالی و مقاومت در بسیج محور اصلی، سرمایه قطعی و خمیرمایه جدی کار و فعالیت باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بسیجی در حمایت از انقلاب و ولایت اگر در برابر جریان‌های لائیک و اندیشه‌های دگراندیش مقاوم باشد، می‌تواند در سنگر انقلاب و دین پایدار باقی بماند.

 

وی اظهار کرد: امروز در مورد بسیج دانشجویی، مسئله مهم تهاجم‌ فکری و فرهنگی است و خطر عمده‌ای که با آن روبه‌رو است، القای تهدید به وسیله دگراندیشانی است که کرسی‌های دانشگاه را تصاحب می‌کنند و از هر نوع سم‌پاشی نیز باکی ندارند.

 

علم‌الهدی خطاب به بسیج دانشجویی گفت: شما باید به گونه‌ای فعالیت و کار کنید که فضای خالی ایجاد نشود تا این فضاها را دیگران پر کرده و نوبت به دگراندیشان برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان لبه تیغ خود را روی محیط دانشگاه قرار داده‌ و در دانشگاه‌ها با دو بلا مواجه هستیم، بلای اول جریان مهاجم فرهنگی، فکری و دگراندیشی از حوزه استکبار و بلای دوم وجود فرصت‌طلبان جریان‌های سیاسی لائیک و ضدارزش با هدف سربازگیری از قشر دانشجو و دانشگاه است تا بتوانند در راستای سیاست‌های خود از این پیاده نظام استفاده کند.

 

امام جمعه مشهد افزود: در برابر این دو جریان، مقاومت بسیجی می‌تواند در دو جبهه با همه قدرت خود را حفظ کرده و دفاع و مبارزه کند.

 

وی ادامه داد: خداوند ابزار مقاومت‌ نیروی بسیج را قرآن معرفی می‌کند و قرآن عامل قطعی هدایت به سوی مقاومت است.

 

این مسئول تصریح کرد: قرآن بزرگ‌ترین روشنگر در بین تمام ظلمت‌هایی است که دشمن ایجاد می‌کند.

 

علم‌الهدی اضافه کرد: اگر انس با قرآن در محیط دانشگاه مدیریت شود هیچ جریانی نمی‌تواند در نیروی بسیج قدرت نفوذ پیدا کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قرآن صرف‌نظر از آثار مستقیمی که دارد برکات خاصی نیز دارد؛ فردی که با قرآن مأنوس است مانند رزمنده‌ای است که زرهی بر تن دارد و هیچ چیز در او اثر ندارد و زره هر بسیجی همان قرآن است.

 

وی تأکید کرد: وقتی بسیجی خود محفوظ باشد می‌تواند با توان بالاتری در سنگر مقاومت بایستد.

 

علم‌الهدی گفت: بسیجیان باید با دغدغه‌ای که یک فرمانده در صف عملیات دارد با همان دغدغه مشکلات را در دانشگاه‌ها ردیابی کرده و با فرماندهی مدبرانه، پیروزی را در محیط دانشگاه‌ها از آن خود کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 7