برای مردم، امنیت و برای گناه‌کار، ناامنی ایجاد کنید

مردم از شما می‌خواهند برای مردم، امنیت و برای گناه‌کار، ناامنی ایجاد کنید. گناه کار، اوباش و دزد نباید در کشور احساس امنیت کند، همه متیدنین باید در حفظ دین در آرامش و امنیت باشند.


آیت الله علم‌الهدی در دیدار با کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نماد اقتدار جمهوری اسلامی است اظهار کرد: عملکرد نیروی انتظامی در سال های اخیر در حوزه تامین امنیت قابل قبول بوده است. نیروی انتظامی در مشهد مقدس وظیفه ای بسیار سنگین‌تر را برعهده دارد، زیرا زائران بسیار زیادی از سراسر کشور به مشهد مقدس سفر می‌کنند و تامین امنیت اولویت این زائران بسیار مهم و اساسی است.

ایشان افزودند: هفته نیروی انتظامی معمولاً سخن در مقام تعریف و تمجید از ایثارگری‌ها و نقش آفرینی‌های کارکنان این نیرو به زبان می‌آید، اما اگر مجموعه گفته‌ها را در یک کتاب تدوین و جمع آوری کنیم از نظر تمجیدی با یک جمله مقام معظم رهبری قابل هم وزن شدن نیست.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: ایشان فرمودند که نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است و این جمله آن قدر سنگین بوده که هرکس که تشکر و تمجیدی داشته باشد باز هم مجموعه آن به کلام مقام معظم رهبری نمی‌رسد و محور اقتدار نظام بسیار پر معنا و پر مفهوم است.

ایشان در ادامه تأکید کردند: نظام یک واقعیتی است که اسلام، دین و پیغمبر اکرم (ص) را از زوایای مساجد و حسینیه‌ها بیرون می‌آورد و بر معادلات جهان حاکم می‌شود، مانند صف خط مقدم جبهه که در مقابل دشمنان ایستادیم و ارزش‌های پوچ و بی‌ارزش دشمنان و استکبار جهانی را به زانو درآوردیم.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کردند: عامل تمام این نقش آفرینی‌ها اقتدار نظام بوده و این نظام قدرتی منحصر به فرد است و تنظیم کننده تمامی معادلات در منطقه خاورمیانه بوده است. آن چیزی که امروز در دنیا, جهان کفر را می‌ترساند و آمریکا و اسرائیل را نگران‌تر کرده و به استیصال رسانده چهره عظیم حاکمیت دینی و ارزش‌های ملی و حمایت مردم از ولی فقیه زمان بوده است.

ایشان تصریح کردند: علت شکست سنگین دشمن برابر ایران وابستگی مردم کشور به این نظام بوده و مهم‌ترین دلیل آن هم اعتقاد و دین مداری و ایمان آن‌ها به اسلام ناب محمدی (ص) است و در چهره ملت ایران در مقابل ارزشهای الهی سربلند بوده و نیروی انتظامی مأمور اجرای آنهاست.

آیت الله علم الهدی تأکید کردند: دشمن در بسیاری از جوامع که بنای جنگ سخت نداشته و کاربردی هم برایش ندارد در جنگ نرم ورود پیدا کرده و بافت و انسجام جامعه را به هم می‌زدند و آن جامعه را به سمت هدف شومش سوق می‌دهد و مردم را به سمت اجرای منویات شوم می‌کشاند.در عرض ۳۵ سال گذشته فتنه‌های زیادی را توسط دشمنان داشتیم که توسط نیروی انتظامی خنثی شده، زیرا آن‌ها را رصد می‌کنند و اجازه گستاخی به دشمنان ایران را نمی‌دهند.

ایشان بیان داشتند: در مبارزه با فتنه ۸۸ خراسان رضوی از تمام کشور موفق‌تر بود و وقتی که قرار شد مقابله با فتنه صورت پذیرد تمام دستگاه‌های امنیتی استان اعم از نظامی و قضائی در صحنه حاضر بودند و نیروی انتظامی به عنوان فرمانده عملیات در رأس بود و تمام برنامه‌ها در سایه این نیرو اجرا شد و موفق‌ترین استان در مقابله با فتنه ۸۸ بودیم و با توان نیروی انتظامی خراسان رضوی و پیگیری تمامی دستگاه‌های امنیتی استان به موفقیت رسیدیم.

آیت الله علم الهدی افزودند: در عرصه ارزش‌های دینی هم بخش عظیمش دست خود مردم بوده و در جریان سازی درونی و بیرونی زندگی آن‌ها ارزش‌های دینی ضامن اجرایی دارد و هر جریانی که مقابل این ارزش‌ها بایستد عرصه عملیاتی‌اش برعهده نیروی انتظامی است.

ایشان تصریح کردند: مقام معظم رهبری فرمودند که محور اقتدار نظام نیروی انتظامی بوده و فرامین ایشان باید باز شود و به شکلی بیان شود که برای همگان قابل درک و فهم باشد. نیروی انتظامی یک بعد مسئولیتی هم دارد و آیا این نیرو تنها در محدوده تکالیف اجرایی بخش‌های دولتی خلاصه می‌شود؟

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کردند: حوزه فعالیت نیروی انتظامی در بخشنامه‌ها خلاصه نمی‌شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هرچیزی که به اقتدار نظام مرتبط می‌شود بی‌ارتباط با نیروی انتظامی نبوده و نیست و کارکنان آن باید مطیع فرامین اجرایی ایشان باشند و محدودیتی نداشته باشند، زیرا حوزه کاریشان اینگونه ایجاب می‌کند.حراست مرز‌ها، مقابله با ضد ارزش‌ها، حاکمیت ارزش های دینی و مذهبی و غیره جزو اقتدار نظام بوده و مرتبط به حوزه مسئولیتی نیروی انتظامی می‌شود.

ایشان افزودند: در چنین شرایطی نباید پلیس سکوت کند و اجازه دهن کجی و سودجویی به کسانی که قصد ناهنجاری دارند بدهد. مقابله با بدحجابی و دلدادگی به غرب و فرهنگ غربی در حوزه وظایف نیروی انتظامی بوده که اجازه ندهد سودجویان به هدف شوم خودشان دست یابند.

آیت الله علم الهدی تأکید کردند: هیچ مقام سیاسی‌ نمی‌تواند برای نیروی انتظامی تعیین تکلیف کند و اقتدار نظام و حفظ احکام شرعی و دینی برعهده نیروی انتظامی است . حدود وظایف ناجا را رهبر معظم انقلاب تعیین کرده و ناجا هم باید با تمام قدرت بایستد و با هرجریانی که به دنبال به زیر کشیدن اقتدار نظام است برخورد کند. تا اینجا مسئله تمام است و از اینجا به بعد ایمان و انگیزه شماست که حرف می‌زند، نه به این عنوان که یک افسر یا یک درجه‌دار هستید بلکه به عنوان یک دلداده اهل بیت تا کجا حاضر هستید بایستید؟

ایشان بیان داشتند: شاید جواب بدهید حوزه من مشخص است و باید در چهارچوب بخشنامه عمل کنم، اما جواب سیدالشهدا را چه طور می‌دهید؟مردم از شما می‌خواهند برای مردم، امنیت و برای گناه‌کار، ناامنی ایجاد کنید. گناه کار، اوباش و دزد نباید در کشور احساس امنیت کند، همه متیدنین باید در حفظ دین در آرامش و امنیت باشند.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: باید آمیختگی مشکلات زیارتی و شهری مشهد در حوزه انتظامی باید حل شود و این دو موضوع باید از یکدیگر تفکیک شود.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    3 + 4 =