مسلمانان از برکات هفته وحدت بهره ببرند

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه مبتکر حرکت و هفته وحدت امام خمینی (ره) بودند، گفت: مسلمانان عالم از برکات هفته وحدت بهره مند شوند و این ایام سبب تالیف قلوبشان می شود.

حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان، ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق امام خمینی (ره)، با بیان اینکه مبتکر حرکت و هفته وحدت امام خمینی (ره) بودند، گفت: مسلمانان عالم از برکات هفته وحدت بهره مند شوند و این ایام سبب تالیف قلوبشان می شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، محور وحدت است و حقیقت قرآن برای وحدت بین مسلمانان است، اظهار داشت: ویژگی قرآن کریم این است که وحدت در بین تمامی شرایع آسمانی ایجاد می کند و حتی آنهایی که نیز مسلمان نیستند اگر به قرآن چنگ بزنند آنها را هم به وحدت دعوت می کند.

حجت الاسلام دهشت، قرآن کریم، وجود پیامبر گرامی اسلام، اصول دین واحد، مساله عبادات، قبله واحد، کعبه واحد و دشمن واحد را از محورهای وحدت دانست و گفت: دشمن قسم خورده ای داریم که لحظه ای از تلاش مذبوحانه اش علیه اسلام دست بر نمی دارد.

وی با بیان اینکه آن هایی که از دشمن غافل هستند کسانی هستند که بویی از اسلام را نبرده اند، اظهار داشت: باید کلید خباثت های دشمن و روشهای مقابله با دشمن شناخته شود که این نکته ای بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به اینکه نماد سمبلی است که سبب تحکیم و تعمیق یک فرهنگ است و در تعمیق یک فرهنگ سه مولفه تبلیغ، تجلیل و تحکیم دخیل هستند، ادامه داد: امروز در میان تشیع و تسنن موجی از شادی برپاست.

وی تصریح کرد: امروزه وهابیت تمام موضع گیری هایشان در مقابل اسلام و مسلمانان است و خلاف حکم صریح قرآن کریم، شعائر الهی که نمادی از وحدت است را تعظیم نمی کنند.

سخنران حرم رضوی با تاکید بر اینکه ساده دلان گول وهابیت را نخورند، تخریب قبر رسول گرامی اسلام را از نکات صریح مفتی وهابی در چند مدت اخیر دانست و گفت: وهابیون افرادی مزدور و اجنبی هستند.

وی با بیان اینکه در تعمیق یک فرهنگ، تحکیم دخیل می باشد، اظهار داشت: امروز حرم های مطهر ائمه معصومین علیهم السلام، مظهر و نماد تعظیم و تحکیم فرهنگ محمد و آل محمد است.

هدف دشمن، تخریب مراقد و زیارتگاه هاست

حجت الاسلام دهشت با اشاره به اینکه مراقد منور ائمه معصومین علیهم السلام و عتبات، نمادهای تحکیم ایمان و وحدت در بین مسلمانان شیعه و سنی است، ابراز داشت: نخستین هدف دشمنان خبیث و صهیونیسم، تخریب مراقد و زیارتگاه هاست و تمام تلاششان این است که این نمادها را از بین ببرند.

وی، همایش بزرگ اربعین حسینی  و نماز جمعه را حرکتی در جهت تعظیم شعائر الهی دانست و گفت: نماز جمعه نمادی وحدت آفرین و دشمن شکن است

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ در ادامه با بیان اینکه وجود نبی مکرم اسلام، وجودی وحدت آفرین است، به ویژگی ممتاز و برجسته پیامبر گرامی اسلام در قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: اینکه قرآن کریم پیامبر اسلام را به نام الگو و اسوه معرفی می کند، وظیفه امت اسلامی این است که پشت سر او حرکت کنند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا امروزه سبک زندگی و الگوی مردم، پیامبر اسلام است؟ آیا مردم، سنت پیامبر را اجرا می کنند؟ پاسخ داد: اگر خود را پیرو پیامبر بدانیم باید سنت و روش اهل بیت و پیامبر گرامی اسلام را در دین و اسلام اجرا کنیم.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه افتخار مقام معظم رهبری این است که سنت جدشان رسول گرامی اسلام را احیا کرده اند و الگوی ایشان رسول خدا هستند، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام هار و مثل گرگ می مانند که می خواهند اسلام را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه وقتی رییس جمهور بی ادب و بی تربیت آمریکا از وزیر دفاعی که تعیین کرده به مثل سگ بودن تعریف می کند و می خواهند مثل گرگ هار اسلام را از بین ببرند، تاکید کرد: باید از اسلام و مسلمانان مراقبت و مواظبت و سیره پیامبر و اهل بیت را در جامعه احیا کرد.

امت اسلامی، الگوی وحدتشان نبی مکرم اسلام باشد

سخنران حرم رضوی با تاکید بر اینکه روش مردم و جامعه باید روش رسول الله باشد و هیچ امامی از روش اهل بیت علیهم السلام  تخطی نکرد، ادامه داد: چهار امام اهل سنت، شاگرد امام صادق (ع) بودند که این نشان دهنده وحدت بین شیعه و سنی است.

وی در پایان با بیان اینکه امت اسلامی، الگوی وحدتشان نبی مکرم اسلام باشد، اظهار داشت: نخستین چیزی که  خداوند آفرید، نور حبیبش حضرت محمد(ص) بود که او را تسبیح و ستایش می کرد که بیانگر این است که وجود پیامبر، رحمت است و همه انبیا قطره ای از وجود پیامبر عظیم الشان هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 10