آیت الله علم الهدی: جریان مدیریتی نظام اسلامی با استراحت و آرامش سازگاری ندارد/عملیات روانی دشمن مهم ترین مانع برای انجام وظیفه تبلیغی طلاب است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: وقتی انسان گرفتاری های یک مدیر جمهوری اسلامی، از رییس جمهور بگیرید تا استانداران و نیروهای مسلح را ارزیابی می کند، می بیند جریان مدیریت در کشور ما یک جریان ضد استراحت و ضد آرامش است که البته طبیعی هم هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نیشابور، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور که در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور مسؤولان استانی و شهری برگزار شد، به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: در جریان راهپیمایی روز تاسوعای سال ۵۷، نخستین شعاری که از سوی مرحوم شهید بهشتی اعلام شد، این بود که «شعار مستضعفین، حکومت متقین.»

حضور کارگزاران با تقوا آرزوی انقلابیون بود

وی افزود: ۳۷ سال پیش در آینه فکرها و اندیشه ها این گونه می گذشت که کارگزاری نظام برآمده از انقلاب اسلامی از افراد با تقوا تشکیل شود و امروز الحمدلله شما مسؤولان اصل تقوا را در کارگزاری تان محور قرار داده اید. این آرزوی زنان و مردانی بود که در جریان اوج گیری تظاهرات علیه نظام ستمشاهی جان خود را قربانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که «در نظام جمهوری اسلامی مدیریت، ریاست، مدیرکلی و رییس بودن ذاتا دارای امتیاز مادی و شخصی نیست»، خاطرنشان کرد: وقتی انسان گرفتاری های یک مدیر جمهوری اسلامی، از رییس جمهور بگیرید تا استانداران و نیروهای مسلح را ارزیابی می کند، می بیند جریان مدیریت در کشور ما یک جریان ضد استراحت و ضد آرامش است که البته طبیعی هم هست.

اساس تفکر حاکم بر دنیا قصد براندازی انقلاب اسلامی را دارد

آیت الله علم الهدی افزود: این نظام، نظامی است که دنیا بر سرش ریخته و همه قدرت های دنیا می خواهند آن را براندازی کنند و ایستادگی جلوی این قدرت ها کار آسانی نیست.

وی ادامه داد: کشور ما در شرایطی است که دنیا قصد براندازی مان را دارد. گمان نکنید فقط آمریکا مخالف ماست بلکه اساس سیاست های دنیا ما را نمی خواهد. وقتی یک مدیر می خواهد در چنین شرایطی که ممکن است مشکلات زیادی در همه عرصه ها برای ما به وجود بیاید، بخشی از امور را مدیریت کند، سختی می کشد اما الحمدلله با گذشته ۳۸ سال از انقلاب و با وجود تمام این مسائل، امروز به مراتب قوی تر از ابتدای انقلاب هستیم.

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین برخی شئون اقتدار نظام اسلامی گفت: روزی دشمن وارد خاک ما شده بود اما امروز جبهه های ما از ساحل دریای مدیترانه آغاز می شود و پیکر پاک سردار شهید قاجاریان از آن منطقه می آید؛ در حالی که به آمریکا اجازه نمی دهند حرفش را در نشست آستانه درباره سوریه بزند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: مدیریت کلان این نظام در دست رهبر معظم انقلاب است که آن را پیش می برند اما بار مدیریت های خرد این نظام، بر دوش شما عزیزانی است که در حوزه های کشوری، استانی و شهری آن را متحمل شده اید. در چنین موقعیتی شیطان به دنبال نفوذ در انسان می گردد تا کار او را مختل کند.

وی خطاب به مسؤولان حاضر در جلسه هشدار داد: شیطان همیشه به دنبال این است که عرصه ای از ثواب و اجر اخروی مؤمنان را به هم بزند و برای شما که هیچ امتیاز شخصی در مدیریت تان قائل نیستید و مدیریت برای شما به صرفه نیست، می خواهد روی نیت تان اثر بگذارد. پس سرمایه و گوهر گران مایه اخلاص را از دست ندهید.

آیت الله علم الهدی در پایان یادآور شد: امیرمؤمنان(ع) در نامه ای به اشعث بن قیث که استاندار آذربایجان بود، فرمودند «سمت تو امانتی بر گردنت است و یک طعمه نیست. پس باید امانت دار باشی.» شما عزیزان نیز باید بدانید که مسؤولیت شما، امانت هزاران شهید است.

آیت الله علم الهدی خطاب به طلاب و روحانیان شهرستان نیشابور گفت: امروز روزی نیست که طلبه در مقام تبلیغ رسالات الله با مشکل امنیتی برخورد کند اما اگر بخواهیم امر به ‌معروف کنیم، در برابر منکرات بایستیم و یا در جریان سیاسی بخواهیم یک جریان استکباری را سرکوب کنیم، دشمنان دست به عملیات روانی می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در دیدار روحانیان و طلاب شهرستان نیشابور که در محل تکیه ابوالفضلی این شهرستان برگزار شد، به حضور تاریخی امام هشتم(ع) در نیشابور اشاره و اظهار کرد: مردم نیشابور با عملکرد خود و حمایت از ولایت، جایگاه خود در این مورد را به‌خوبی به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش اصلی سخنان خود با اشاره به آیه شریفه ۳۷ سوره مبارکه احزاب که می فرماید «وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»، گفت: آن چه ما را در عرصه تبلیغ و ایفای رسالت انقلابی با مشکل مواجه می کند و مانند یک سنگلاخ عمل می کند، انجام عملیات روانی روی مردم است. یعنی ما سوژه عملیات روانی قرار گیریم و برای فاصله گرفتن از این‌که مردم به ما چیزی را نسبت دهند، از تبلیغ و رسالت الهی مان صرف ‌نظر کنیم.

آیت ‌الله علم الهدی تصریح کرد: امروز روزی نیست که روحانیت از چیزی بترسد زیرا با هیچ قدرتی روبرو نیست. امروز روزی نیست که طلبه در مقام تبلیغ رسالات الله با مشکل امنیتی برخورد کند اما اگر بخواهیم امر به ‌معروف کنیم، در برابر منکرات بایستیم و یا در جریان سیاسی بخواهیم یک جریان استکباری را سرکوب کنیم، دشمنان دست به عملیات روانی می‌زنند.

وی با بیان این که نخستین حربه دشمنان برای منصرف کردن طلاب از تبلیغ، نسبت دادن عناوینی چون «انسان مرتجع و عقب افتاده» به آن ها است، وحشت مبلغان از عملیات روانی را سنگلاخی در مسیر تبلیغ دانست و افزود: کسی که برای خدا کار کند، از غیر خدا، جوسازی‌ها، عملیات روانی و قدرت های طاغوتی وحشت نمی کند. انسان اگر از خدا بترسد و برای خدا قدم بردارد، از غیر خدا نمی‌ ترسد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر در دوران انقلاب به خاطر ترس از ساواک و رژیم ستم ‌شاهی حرف مان را نمی ‌زدیم و کنار می‌نشستیم، انقلاب به پیروزی نمی رسید اما ما وارد میدان شدیم، پیروز شدیم و ۳۷ سال است در مقابل استکبار جهانی می‌گوییم «وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»؛ زیرا از استکبار، زور، قدرت و ارتش آن ها نمی ‌ترسیم و نتیجه نهراسیدن از استکبار این است که امروز ما در منطقه حرف اول را می ‌زنیم.

نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به نقش روحانیت در مقابله با عملیات روانی دشمن، بر رسالت اصلی طلاب که همان خدمت به امام زمان(عج) است، تأکید کرد و گفت: روحانیت باید این جو را بشکند؛ نه این که بگوییم «مردم امروز با شبکه های اجتماعی در ارتباط هستند و ما برای این‌که مورد تهاجم قرار نگیریم، نمی توانیم حرفمان را بزنیم.» اگر این گونه شود دیگر نمی ‌توانیم اسم خود را نوکر امام زمان(عج) بگذاریم.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: اگر ما در عالم طلبگی وقف ارباب مان نباشیم و همه استعدادمان را به ‌پای ارباب مان نریزیم، بدبخت ‌ترین افراد هستیم چرا که طلبه در فکر ساختن دنیای خود نیست و اگر خود را وقف امام زمان(عج) نکند، زیان کار خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: در طول عمر، صدها آرمان در ذهن بشر پرورش پیدا می کند و اگر انسان خود را وقف ارباب کند، امام زمان(عج) او را اداره می کند؛ هم زندگی اش را اداره می کند و هم شب اول قبر او را مدیریت می کند. انسان در دنیا هرکسی باشد، نهایتا می تواند زندگی اش را مدیریت کند اما وقتی خود را وقف حضرت کرد، شب اول قبر او نیز اداره خواهد شد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 8 = 11