مدیر حوزه علمیه خراسان: حوزویان جبهه فضای مجازی تشکیل دهند/ اسلام ستیزی رنگ و قالب دیگری به خود گرفته است

 مدیر حوزه علمیه خراسان

 مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم تشکیل جبهه فضای مجازی از سوی طلاب و روحانیون، گفت: امروز میدان ها و شیوه های برخورد تغییر کرده و اسلام ستیزی، رنگ و قالب دیگری به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، امروز در مراسم رونمایی از سامانه پیام رسان موبایل حوزه علمیه خراسان و معارفه اعضای شورای عالی فضای مجازی این حوزه با بیان اینکه حرکت تحولی بسیار خوبی در مورد فضای مجازی درز حوزه علمیه شکل گرفته، گفت: باید به گونه ای عمل کرد که با ورود جدی، گسترده، عمیق، باخرد و با علم و دانش، سیطره و غلبه دینی، مذهبی، عقلانی و علمی را در فضای مجازی حاکم کنیم.

تشکیل شورای عالی فضای مجازی حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه خراسان با اینکه حرکت های جهادی فناوری اطلاعات این حوزه در فضای مجازی قابل تحسین می باشد، اظهار کرد: این حرکت های کیفی و کمی، در مدت کوتاهی شکل گرفته است.

وی به ابتکار تشکیل گروه های جهادی در رابطه با فضای مجازی از سوی حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: این فضا به لحاظ کیفی و دامنه گستردگی از فعالیت در سایر محیط ها تاثیرگذارتر است.

ورود به فضای مجازی ضرورت است

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: ورود حوزه علمیه خراسان به فضای مجازی به صورت ایجابی و سلبی، ضرورتی اجتناب ناپذیر و جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت های حوزه علمیه در فضای مجازی می تواند از فعالیت در فضای واقعی گسترده تر باشد، اظهار کرد: البته تقسیم این فضا به حقیقی و مجازی به یک اعتبار درست است؛ ولی در واقع هر فعالیتی در فضای مجازی می تواند به عنوان واقعیت به صورت گسترده و با کیفیت انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: حوزه علمیه فعالیت های آموزه های سیاسی، اجتماعی، پاسخگویی، تبلیغی، فرهنگی و…دارد که همه این امور نه تنها به صورت گسترده ای می تواند شکل بگیرد؛ بلکه باید این گونه باشد.

وی با بیان این که امروز فضای مجازی با عنوان معروف و یا منکر از ناحیه دوست و دشمن فعال است، گفت: حوزویان رسولانی هستند که باید مصداق «تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ» باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این مطلب که همانگونه که این رسالت در فضای واقعی هست در فضای مجازی نیز وجود دارد، ابراز کرد: بی اعتنایی به تهاجم سنگین در فضای مجازی از روی ضعف و گریز از این فضاست.

وی با بیان این که باید با کسب توانمندی های لازم در همه زمینه ها حضور تمام قد داشت، اظهار کرد: باید تا جایی در این عرصه پیش رفت،‌ هر جایی که ستیز علیه اسلام، منکر، شبیخون، تهاجم علیه اعتقادات مسلمانان و بر ضد اسلام مشاهده شود، ورود پیدا کنیم.

وظیفه حوزه علمیه مقابله با منکرات است

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: در این امور وظیفه حوزه علمیه مقابله است و در برخورد با کسانی که قصد خدشه دار کردن همه دستاوردهای نظام، انقلاب و اسلام را دارند، احتیاط و عقب نشینی درست نیست.

فضای مجازی، جنگی جدی است

وی با بیان اینکه امروز میدان ها و شیوه های برخورد تغییر کرده و اسلام ستیزی رنگ و قالب دیگری به خود گرفته است، اظهار کرد: یک جنگ جدی و بسیار گسترده در فضای مجازی به صورت های گوناگون وجود دارد که باید برای مبارزه در این مسیر، توانایی خود را بالا برد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت مجموع حوزویان شامل حدود ۳۰ هزار طلبه و روحانی، در تشکیل جبهه فضای مجازی، از همه کسانی که می توانند از نظر فکری، برنامه ای و…  به منظور ارتقای فعالیت های فضای مجازی در این حوزه یاری کنند، دعوت کرد.

گفتنی است :در این مراسم از سامانه پیام رسان موبایل حوزه علمیه خراسان با عنوان «هاتف» که در فاز نخست در اختیار طلاب خراسان قرار  دارد، رونمایی شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 7