ضرورت ترویج فرهنگ پذیرایی مردمی از زائران امام هشتم

آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛
ضرورت ترویج فرهنگ پذیرایی مردمی از زائران امام هشتم
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نهاد‌ها و ارگان ‌ها به تنهایی نمی ‌توانند از عهده این کار برآیند و فرهنگ پذیرایی از زائران باید در بین آحاد مردم ترویج پیدا کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز دردیدار با اعضای ستاد ساماندهی فرهنگی زائران پیاده امام رضا(ع) که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق این ستاد برای میزبانی از زوار امام هشتم(ع)، اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر ۳۰۰ هزار زائر پیاده که وارد مشهد می‌شوند، اسکانی برای استراحت ندارند و از همین رو ایجاد اسکان برای این زائران باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار داشته باشد.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ پذیرایی از زائران در بین عموم مردم، خاطرنشان کرد: نهاد‌ها و ارگان ‌ها به تنهایی نمی ‌توانند از عهده این کار برآیند و فرهنگ پذیرایی از زائران باید در بین آحاد مردم ترویج پیدا کند. چنانچه این فرهنگ مردمی شود مشکل اسکان ۳۰۰ هزار زائر پیاده نیز حل خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر نتایج ترویج فرهنگ پذیرایی مردمی از زائران امام هشتم(ع) گفت: رسانه‌ها، فضای مجازی و شهرداری با تبلیغات خود باید نسبت به ترویج مردمی کردن فرهنگ پذیرایی از زائر اهتمام بورزند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود گره خوردن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محافل و هیئات مذهبی به برنامه ‌های فرهنگی آستان قدس رضوی را اتفاقی ارزشمند قلمداد کرد و افزود: این امر از انحراف برخی برنامه ‌های فرهنگی و مذهبی جلوگیری می‌کند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که عرصه ‌های دینی باید رنگ سیاست داشته باشند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک جبهه منحصر به فرد در برابر کفر جهانی است و این انقلاب را نمی‌توانیم از شعائر دینی و مذهبی خود حذف کنیم. بزرگ‌ترین تخریب علیه انقلاب اسلامی آن است که دینی را که به مردم ارائه می‌دهیم صبغه انقلابی نداشته باشد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + = 9