مدیر حوزهای علمیه : روح پرسش‌گری بر حوزه و طلاب حاکم باشد

boshehri_l92llll_156640
   از دورترین نقاط عالم به ما پیام می دهند، شما که مدعی هستید و خود را منتظرظهور امام زمان(عج) می دانید، برای جهانی شدن دین خداچه کرده اید.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: دانش پژوهان و طلاب باید روح پرسش گری داشته باشند.

وی با اشاره به این که برخی افراد فقط درس استاد را گوش می دهند و مطالعه اجمالی دارند، تصریح کرد: علم آموزی باید با روح پرسش گری همراه شود تا به بهترین شکل از آن علم استفاده شود.

لزوم پرسش‌گری طلاب

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: طلاب باید از مباحث مختلف پرسش کنند و تا سوالی را متوجه نشدند، از آن مطلب عبور نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که علم آموزان مورد لطف الهی قرار دارند، ابراز داشت: طلاب باید دقت داشته باشند که انسان های با هدف وموفقی در جامعه باشند

وی با بیان این که لازمه موفقیت طلاب؛ علم آموزی مجدانه و اهمیت به مسائل پیرامونی جامعه است، تصریح کرد: بزرگان دین موفقیت خود را مدیون سیر مطالعاتی عمیق در مباحث تفسیری و قرآنی می دانند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که در ن حوزه ه بر تهذیب نفس تاکید شده است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیت تاپاک زندگی نکنند، نمی توانند پاکی را به دیگران منتقل کنند،زیرا دلیل بقا و تداوم دینداری مردم، پاک زیستن و تقوای علما بوده است.

وی با اشاره به این که طلاب باید قدرشناس اساتید باشند، خاطرنشان کرد: طلاب باید علوم و مسائل اساسی را تا زمانی که فرصت علم آموزی در حوزه های علمیه دارند، با اساتید خود مطرح کنند.

مردم روحانیت را قدیس می‌دانند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که حوزه ها و روحانیت از سرمایه بزرگ اعتماد مردم برخوردار هستند، ‌تصریح کرد:‌ مردم روحانیت را قدیس می دانند و راز های خود را با روحانیت به دلیل ارتباط با کلام نورانی قرآن و اهل بیت(ع) مطرح می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ارتباط معنوی میان روحانیت و مردم برقرار شده است، ابراز داشت: نباید در ظاهر و باطن روحانیت تفاوتی را شاهد باشیم،بلکه باید به طور دائم خودمان را آسیب شناسی کنیم تا اگر نقصی داریم؛‌ برطرف کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که جبران عقب افتادگی ها یکی دیگر از وظایف طلاب است،‌ ابراز داشت: پس از  طی سالیان متمادی در عرصه تحصیل در حوزه های علمیه نباید کمبودی داشته باشیم.

ضرورت زمان‌شناسی

وی با تاکید بر زمان شناسی طلاب در شرایط جامعه امروز،‌ ابراز داشت: با وجود اینکه علم آموزی و مباحث مختلف را در حوزه دنبال می کنیم؛‌ اما نباید نسبت به حوادث جامعه غافل باشیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: نباید از مسائلی که بشریت و انسانیت را تهدید می کند غافل محض باشیم،بلکه در هر سن و شرایطی که هستیم بدانیم به گذشته بازنخواهیم گشت و نسبت به وضعیت حال خود،بهترین عملکرد را باید داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که امروز حوزه های علمیه منحصر به ایران اسلامی نیست،‌ ابراز داشت: از دورترین نقاط عالم به ما پیام می دهند، شما که مدعی هستید و خود را منتظر ظهور امام زمان(عج) می دانید، برای جهانی شدن دین خدا چه بسترسازی کرده اید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 7