تأسیس اتاق فکر تبلیغ به دلیل خلأ تشکل های حوزوی در مشهد صورت گرفت

خراسان رضوی – حجت الاسلام مشیری حل مسأله وحدت و پرهیز از تفرقه و کمک به رشد و آبادانی مناطق حاشیه شهر مشهد را از جمله مزایای تاسیس اتاق فکر تبلیغ برشمرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مشیری خراسانی، استاد خارج فقه قواعد الاقتصاد و دبیر سابق هیأت اندیشه ورز اقتصاد حوزه که سال ها دبیری اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان را برعهده داشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، ضمن اشاره به تاسیس اتاق فکر در سال ۹۰ بعد از گذشت چند سال از انحلال مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: به دلیل خلاء وجود تشکل های حوزوی در سطح حوزه علمیه مشهد به خصوص تشکل های حوزوی و تبلیغی،  مجموعه اتاق فکر به عنوان اتاق فکر تبلیغ شکل گرفت.

تغییر نام اتاق فکر به هیأت اندیشه ورز

استاد مشیری خراسانی بیان گفت: راه اندازی و ایجاد اتاق های فکر با رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفت و نام این مجموعه با تاکید ایشان از اتاق فکر به هیات اندیشه ورز تغییر یافت اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان اولین اتاق فکر فرهنگی کشور محسوب می شود.

وی افزود: مجموعه اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان با حدود ۵ نفر عضو شروع به کار کرد و اکنون با بیش از ۱۰۰ عضو به کار خود ادامه می دهد این مجموعه دارای هیات امناء و کمیته اجرایی است  برخی از اعضاء نیز به رحمت الهی و برخی دیگر به دلیل مسئولیت هایی که داشتند به استان های دیگر منتقل شدند.

دبیر سابق اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت: کمک به رشد و آبادانی مناطق حاشیه شهر مشهد، جلوگیری از ایجاد درگیری مذهبی، پرهیز از تفرقه،  کمک به حل مسئله وحدت و محرومیت زدایی از مناطق حاشیه شهر مشهد را از جمله مزایای تاسیس هیات اندیشه ورز تبلیغ است.

وی افزود: پیگیری مطالبات مردم در حوزه های مختلف از مسئولین و دولت مردان که شامل استانداران خراسان،  برخی وزرا، معاونین وزرا، نمایندگان محترم مجلس و نیز روئسای قوا در فرصت های مناسب از جمله کارهای انجام شده در گذشته معرفی کرد که بار معنوی، مادی و معرفتی به همراه داشته است.

استاد مشیری خراسانی ضمن اشاره به پیگیری بحث حجاب  و درآمدهای نجومی در اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان بیان داشت: سایتی با نام اتاق تبلیغ خراسانکه طی ۱۰سال گذشته که بیش از ۲۰میلیون بازدید کننده داشته  در کنارچند کانال‌ها و پیج دیگر در راستای انعکاس اخبار فعالیت می کند.

وی از تدوین سند هویت دینی و فرهنگی مشهد خبر داد که در زمینه سیاسی، اجتماعی،  اقتصادی و بین المللی تدوین شده و اکنون در انتظار ارسال به شورای فرهنگ عمومی برای تصویب است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان در پایان به برگزاری نشست هایی با مبلغان برای ارتقاء سطح علمی و مهارتی آنها اشاره کرد و گفت: این نشست ها با نهادهای مختلف فرهنگی، تربیتی، اجتماعی برای پیشرفت و ارتقاء آنها و شناسایی آسیب ها و تهدیدات صورت گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9