لزوم الگوگیری مسؤولان از مردمی بودن رییس جمهور

خراسان رضوی – استاد درس خارج فقه حوزه عمل به سیره ارزشمند رییس جمهور در حضور بین مردم را برای همه مسؤولان لازم دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی مشیری خراسانی، دبیر سابق و عضو هیئت امنای اتاق تبلیغ خراسان صبح امروز در درس خارج قواعد فقه الاقتصاد خویش به تناسب بحث خسارت و ضمان جبران بیان داشت: در بحث جبران خسارت ها و ضمان خسارت های وارده که در قواعد فقه اقتصاد اشاره شد  هر کسی خسارتی وارد کند باید آن را جبران کند در این مورد فرقی بین مردم به عنوان شخص حقیقی و مجموعه هایی که شخصیت حقوقی دارند نیست حال چه شرکت ها و ادارات و نهادها باشد چه دولت فرقی نمی کند.

استاد مشیری خراسانی گفت: ما احادیثی داریم و در سیره اهل بیت (ع) بر لزوم جبران خسارت وارده به مردم از سوی حاکمیت تاکید شده است. الان در قضیه زاینده رود و اصفهان مردم مطالبه برحقی دارند که خوشبختانه  دولت محترم توجه کردند و پیگیری این قضیه هستند اما به هر حال باید بدانیم که خسارات وارده به مردم در این قضایا حتما لحاظ شود و کسی نمی تواند از زیر بار این قضیه شانه خالی کند.

وی افزود: جای تقدیر دارد که نسبت به تجمع مردم و اعتراضات مردمی برخورد مناسب و عاقلانه ای صورت گرفت. اینکه تجمع کنند و انتقاد و ایراد و درد را اعلام بدارند در نظام و حاکمیت اسلامی مقبول و منطقی است.

عضو هیئت امنای اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت:  اصلا حاکم، مسول و مدیر در جامعه اسلامی،  وزیر و رییس جمهور،  استاندار همه باید گوش شنوا برای انتقادات حتی تند مردم داشته باشند ممکن است در شرایط و مشکلاتی که دارند طوری شود که فریادی بزنند ناله ای سر بدهند نباید به آنها با روش شدید و غلیظی برخورد کرد و مورد هتک یا اذیت قرار داد.

وی افزود: اگر مردم نتوانند نقدهای عاقلانه و عالمانه و دلسوزانه خود را مطرح کنند فضای جامعه فضای دوستانه و گفت و گوی موافق و مخالف نخواهد بود که این سبب مشکلاتی می شود اگر این روال ادامه پیدا کند باید گفت که خیانت به انقلاب و خون شهدا صورت گرفته است.

استاد مشیری خراسانی در پایان گفت: توصیه می کنیم عزیزانی که مسولیتی دارند در سطح کشور حرفهای مردم را بشنوند این سیره ارزشمند آقای رییسی که در بین مردم حضور پیدا می کند دردها و حرفا ها را می شنود در همه جا باشد.

وی ادامه داد: اینکه مجموعه هایی هر روز به بهانه ها و اتهامات واهی دست به حذف افراد مطالبه گر و نقاد و دلسوز می زنند و از سوی دیگر هر روز جمعی از افراد ناسالم و ناکارآمد را حمایت می کنند تا در مسند امور قرار بگیرند به هیچ وجه برازنده نظام و جمهوری و انقلاب اسلامی نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 16