آیت الله صافی : همه مسؤولان باید در مسیر احیای ارزش‌ها گام بردارند

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز تأسف شدید از وضعیت حجاب و بداخلاقی‌های اجتماعی، گفت: احکام شرعی مقدس اسلام باید در مورد حجاب و عدم اختلاط زن‌ها و مردها اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری رسا،  پنج‌شنبه نهم آبان ماه ۱۳۹۲ سردار احمدی مقدم فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار، سردار احمدی مقدم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی را بیان کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز با قدردانی از فعالیت‌های نیروی انتظامی اظهار داشت: بنده از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم عنایات خداوند در تحقق مقاصد و مطالب ارزنده‌ای که بیان کردید، شامل حال شما باشد و اسباب خشنودی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها در نهادینه‌شدن فرهنگ اسلامی در جامعه بیان داشت: همه باید در یک مسیر باشیم، چرا که دین دین واحد است، مطالب و مقاصد همه‌ی ما یکی است و همه باید در تحقق آن مقاصد بکوشیم؛ باید همه نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها، روزنامه‌ها و همه آن‌هایی که می‌نویسند، طوری رفتار کنند که وقتی کار به نیروی انتظامی می‌رسد فسادها کم باشد و زحمت زیادی برای شما نباشد؛ ولی وقتی آن‌ها مراقبت نکنند، وظیفه و زحمت شما خیلی سنگین و بیشتر می‌شود.

این مرجع تقلید با ابراز تأسف شدید از وضعیت بد حجاب و بداخلاقی‌ها در جامعه افزود: خطی که از ابتدای انقلاب روی آن همه علما و بزرگان پافشاری کردند خط اجرای احکام شرع مقدس و اسلام عزیز بود؛ بخصوص در مورد حجاب و عدم اختلاط زن‌ها و مردها فداکاری‌های بسیاری شد؛ الان هم باید همان خط و مسیر احیا شود و همه مسئولان و مردم خالصانه به وظیفه‌ی خود در برخورد با این مسأله عمل کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با عرض تسلیت و طلب مغفرت و علوّ رحمت الهی برای شهدای حادثه‌ی اخیر سراوان گفت: دشمن‌هایی که ما داریم در واقع اساس دشمنی آنها، معارضه با اسلام است؛ معارضه با دین است و ما باید خیلی مراقب و آگاه باشیم. کسانی که مسئول هستند باید خیلی مواظب باشند که جلوی خطرات و هجوم‌های اینها را بگیرند و اعتقادات مردم، امنیت و مال مردم و ناموس آنها را حفظ کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به وظایف نیروی انتظامی در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: کار نیروی انتظامی که همان برقراری امنیت، رفاه و آسایش در جامعه می‌باشد، عبادت است.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار با ابراز تشکر مجدد از نیروی انتظامی، برای این عزیزان توفیق و عمل به وظایف شرعیه را مسألت کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 1 =