وزارت خارجه پنهان‎کاری نکند

خطیب جمعه اصفهان گفت: وزارت خارجه نباید چیزی را از مردم پنهان کند، اگر دیداری پنهانی صورت گرفته است باید بیایند برای این کار عذرخواهی کنند، حداقل عذرخواهی این بود که سخن‎گوی وزارت خارجه تغییر می‎یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‎الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، با توجه دادن جدی نمازگزاران به نام‎گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با نام اقتصاد و فرهنگ گفت: اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی پیشرفت جامعه از نظر اقتصادی و معنوی است.

وی با اشاره به صادر شدن قطعنامه اتحادیه اروپا علیه کشور ایران آن را نشانی از بغض‎ها و کینه‎های دشمنان خواند و افزود: خدای متعال به دست خود آنان کینه‎هایشان را آشکار کرد و در لحن گفتار آنان به خوبی شناخته می‎شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‎که یکی از بندهای این قطعنامه رعایت توافقنامه ژنو بود، اظهار کرد: ما همواره به پیمان‎های خود پایبند هستیم و این دستور اسلام است و هیچ‎گاه نقض‎کننده پیمان نبوده‎ایم.

وی ابراز کرد: یکی از توصیه‎های اتحادیه اروپا آزاد شدن سران فتنه و رفع حصر خانگی آن‎ها است باید گفت ملت ایران هیچ‎گاه خیانت‎ورزی سران فتنه را از یاد نبرده و نخواهد برد.

آیت‎الله مهدوی با اشاره به توصیه اتحادیه اروپا مبنی بر آزاد شدن همجنس‎بازی این عمل را بی‎شرمانه‎تر از عمل قوم لوط دانست و گفت: کار به جایی رسیده است که این عمل زشت و غیراخلاقی را به عنوان حقوق بشر اعلام می‎کنند.

ملت ایران هنوز لانه جاسوسی را فراموش نکرده است

وی اظهار کرد: توصیه دیگر اتحادیه اروپا تأسیس یک دفتر نمایندگی در داخل کشور است، باید گفت ملت ایران هنوز وجود لانه جاسوسی در کشور را فراموش نکرده است که برای برانداختن این لانه جاسوسی هزینه‎های زیادی را متحمل شد و ملت ایران اجازه نخواهد داد این تجربه تاریخی دوباره تکرار شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه اتحادیه اروپا به جلوگیری از نقض حقوق بشر خنده‎دار و مضحک است، کار به جایی رسیده است که خود ناقضان حقوق بشر توصیه می‎کنند که حقوق بشر را رعایت کنید.

وی با بیان این‎که در دو جنگ جهانی اول و دوم بیش از ۵۰ میلیون کشته برجای گذاشته شد، به دیگر نمونه‎های نقض حقوق بشر از سوی غرب اشاره کرد و گفت: اسقاط هواپیمای مسافربری ایران، کشتار در میانمار، افغانستان، فلسطین و مانند آن از سوی آمریکای جهان‎خوار انجام شد.

آیت‎الله مهدوی با اشاره به توصیه اتحادیه اروپا مبنی بر رفت‎وآمد و تماس پیدا کردن با غرب نیز از دیگر بندهای قطعنامه اتحادیه اروپا ادامه داد: هنوز اروپا و غرب حال و هوای پیش از انقلاب را در سر خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت خارجه نباید چیزی را از مردم پنهان کند، اگر دیداری پنهانی صورت گرفته است باید بیایند برای این کار عذرخواهی کنند، حداقل عذرخواهی این بود که سخن‎گوی وزارت خارجه تغییر می‎یافت، این گونه مخفی‎کاری‎ها سبب دوری مردم و به مصلحت نظام نیست.

انتقاد از دفن جاسوس آمریکایی در زایندهرود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر دفن ریچارد فرای در کنار رودخانه زاینده‎رود اظهار کرد: قانون باید برای همه بالسویه رعایت شود، اگر ممنوعیت دفن در کنار رودخانه هست باید برای همه این قانون رعایت شود.

وی ابراز کرد: این چه اصراری است که فردی را که متهم به جاسوسی و فعالیت علیه امنیت کشور است را در کنار زاینده‎رود دفن کنیم، مردم مذهبی از این امر نگران هستند.

آیت‎الله مهدوی با اشاره به این نکته که آمریکا نماینده رسمی ایران را در سازمان ملل نپذیرفت، گفت: این کار به طور قانونی انجام شد، حالا این پافشاری برای چیست که مرده آمریکایی‎ها را که متهم به جاسوسی هم هست به طور غیرقانونی در کنار رودخانه دفن شود.

وی با توصیه به مسوولان اصفهان مبنی بر رعایت احترام مردم در صحبت‎هایشان خاطرنشان کرد: مردم صاحبان اصلی نظام هستند، در تصمیم‎گیری‎ها باید همه جانبه فکر کنند و صلاح ملت و نظام را مقدم بدانند بر خواسته خارجی‎ها که معلوم نیست چه فکری در سر دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12