رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) : قرآن قوی‌ترین دلیل اثبات امامت علی (ع) است

  رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان این که برای اثبات امامت و ولایت قرآن کافی است و در جای جای قرآن به این مسئله اشاره شده، گفت: آیات سوره مائده قوی ترین دلیل برای اثبات مسأله امامت و ولایت حضرت علی(ع) است.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل در مراسم عمامه گذاری  تعدادی از طلاب که  در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزارشد، با اشاره به اظهار نظرهای جاهلانه برخی اهل سنت اظهارداشت: برخی از افراد  کم اطلاع وبی سواد از معنای لغوی  لفظ «مولی» دور  هستند و از استعمالات  این لفظ در قرآن بیگانه می باشند ولایت را به معنای  نصرت و یاری  تعبیرکرده اند.

رئیس مرکزفقهی ائمه اطهار(ع)بابیان این که در برخی از سایت ها، و بلاگ ها،  پیدایش امامت را از حدیث ثقلین ذکر می کنند بیان داشت: امامت قبل ازحدیث ثقلین و حدیث متواتر غدیر  که با بیش از ۱۱۰صحابی نقل شده، بیان گردیده است.

وی با بیان این که  متأسفانه برخی از افراد کم اطلاع، ولایت را به معنای نصرت و یاری در نظر گفته‌اند، بیان داشت: در  نصرت، قرب موضوعیت ندارد و یک یاری ظاهری است، نصرت ارتباط باطنی و تأثیرگذاری یکی بر دیگری نیست، در حالی که در ولایت، قرب و تأثیرگذاری مد نظر است .

این استاد حوزه  بیان کرد:بهترین  و محکم ترین دلیل اثبات امامت ولایت  حضرت علی (ع)، آیه  إِنَّمَا وَلِیکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلَوهَ وَیؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَهُمْ رَاکِعُونَ(المائده/۵۵) است .

وی با بیان این‌که همه علمای خاصه و بسیاری از علمای بزرگ عامه اذعان کرده‌اند که «الّذین یقیمون الصّلوه و یؤتون الزّکاه و هم راکعون» در مورد حضرت علی(ع) نازل شده، گفت: هر انسان با انصافی که با آیات قرآن مختصر آشنایی داشته باشد، به خوبی متوجه می‌شود که خدا برای بشریت و مؤمنان، ولایت یهود و نصاری را نهی کرده و فرموده از خدا، رسول و ائمه اطهار(ع) اطاعت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که برای اثبات امامت و ولایت قرآن کافی است  و در جای جای قرآن به این مسئله اشاره شده، گفت: آیات سوره مائده قوی ترین دلیل برای اثبات مسأله امامت و ولایت حضرت علی(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزش عمامه در مکتب رسول خدا(ص) اظهارداشت: در روز عید غدیر خم ،رسول خدا (ص)امیرالمومنین علی (ع) را صدا زدند ، و عمامه برسر حضرت گذاشتند.

 وی بابیان این که عمامه دارای شرافت است افزود: عمامه در تاریخ ما سبقه دینی داشته و دارای  شرافت وفضیلت می باشد.

رئیس مرکزفقهی ائمه اطهار(ع)، باانتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص پیدایش عمامه  ابراز کرد: عده ای از مخالفین قبل از انقلاب که می خواستند برعلیه روحانیت صحبت کنند می گفتند عمامه از زمان صفویه به وجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد:هرزمانی که پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) می خواستند کار بزرگی انجام دهندمانند جنگ عمامه برسر می گذاشتند.

وی بابیان این که دو رکعت نمازبا عمامه ارزش چهاررکعت نماز بی عمامه است تاکید کرد:عمامه دارای سلطنت خداوندبربنده اش می باشد، به طوری که  طلبه ای که معمم  می شود فریاد می زند ؛من فقط تحت  سلطنت  خدا هستم و هیچ چیز دیگری  غیر خدا حکومت نمی کند  .

رئیس مرکزفقهی ائمه اطهار(ع) گفت:طلابی که عمامه برسر می گذارند خود را بیمه کرده و می گویند تحت سلطنت شیاطین قرار ندارند و این لذت بخش است .

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهارداشت: امام راحل  زمانی که می خواستند نماز شب بخوانند ، اول  عمامه را برسر می گذاشتند و مشغول عبادت با خدا می شدند.

این استاد حوزه با بیان این که عمامه گذاری سنت رسول گرامی اسلام(ص) است تاکید کرد :عمامه برسر گذاشتن  اعلام تحت  سطله خدا بودن است،طلبه ای که معمم می شود باید خود را ملزم برای وقف دائم دین خدا  کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16