تاکید ۱۹۵ نماینده مجلس بر اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب /جزئیات نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره عفاف و حجاب

%d8%ac%d8%b2%d8%a6%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3%e2%80%8c%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b9%d9%81%d8%a7%d9%81-%d9%88-%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%a8

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نامه جمعی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره مسئله عفاف و حجاب گفت: این مقوله نباید تحت تأثیر رفت و آمد دولت‌ها باشد.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد تهیه نامه‌ای از سوی جمعی از نمایندگان خطاب به رئیس‌جمهور در مورد توجه به مسئله حجاب و عفاف اظهار کرد: مسئله حجاب جزو مواردی است که نباید با رفت و آمد دولت‌ها و مسئولان اجرایی تأثیر بپذیرد.
وی با بیان اینکه باید اقدامات جدی در زمینه عفاف و حجاب صورت گیرد، گفت: هر شخص و سازمان و نهادی باید کار خود را به دقت انجام دهند.
منتخب مردم بجنورد در مجلس در مورد ضرورت بسط و گسترش فرهنگ حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: در این مورد پیام اسلام و انقلاب را توانسته‌ایم به گوش و مغز مردم برسانیم اما نتوانستیم این پیام را به قلب و دل مردم برسانیم؛ بنابراین در این زمینه کارهای کمی صورت گرفته است.
جعفری اظهار کرد: ضمن اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی متولی امر فرهنگ در جامعه هستند و در مواقعی بر اساس مراتبی از امر به معروف و نهی از منکر دستگاه حاکمه نیز باید با نگاه ایجاد نظم و حفظ عفت عمومی و حتی گاه با نگاه امنیتی وارد این عرصه شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد نگاه امنیتی به مسئله حجاب گفت: بعضاً دیده شده که عده‌ای به صورت سازمان‌یافته کشف حجاب می‌کنند که پیگیری‌های که صورت گرفته نشان می‌دهد این افراد آموزش‌دیده و مرتبط با یکدیگر هستند.
جعفری افزود: نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور بر این پایه است که دولت دقت جدی در این زمینه داشته باشد؛ ضمن اینکه آقای روحانی تحصیلکرده حوزه علمیه هستند و انتظار بیشتری از ایشان در زمینه مسئله عفاف و حجاب داریم.

۱۹۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به رییس‌جمهور خواستار توجه ویژه دولت به موضوع حجاب و عفاف و لزوم اجرایی شدن این قانون از سوی دستگاههای اجرایی شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ضرغام صادقی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۵ خردادماه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۹۵ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رییس جمهور درخصوص موضوع عفاف و حجاب را قرائت کرد.
بر اساس این گزارش در این بیانیه با اشاره به این‌که هجمه‌های شکل‌گرفته در موضوع حجاب و عفاف ساختار اجتماعی کشور را که در پایه‌های مهمی همچون تقید به معیارهای اسلامی استوار است، نشانه گرفته است آورده شده:  عدم پیگیری به وظایف شفاف و مهم دستگاه‌های مذکور در امر گسترش عفاف و حجاب، ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است.
در این بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انجام وظایف نظارتی خود آورده اند: در این راستا از ریاست محترم جمهوری اسلامی تقاضا داریم تا در سالی که رهبر معظم انقلاب به ورود جهادی به امر فرهنگ تاکید داشته‌اند، این مسئله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را برای اجرای جدی قانون صادر فرمایند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به مفاد مطرح در گزاره‌های دهشت‌بار مورد نظر شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی است که غایت آن از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان است.
همانطوری که سیاست‌گذاری و اجرای آن در موضوع حجاب تاثیر مستقیمی بر سلامت فضای خانواده و آحاد ملت ایران دارد، هجمه‌های شکل‌گرفته در این داستان نیز ساختار اجتماعی کشور را که در پایه‌های مهمی همچون تقید به معیارهای اسلامی استوار است، نشانه گرفته است.
در متن قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، صراحتاً به وظایف دستگاه‌های مختلف در این امر اشاره کرده است.
عدم پیگیری به وظایف شفاف و مهم دستگاه‌های مذکور در امر گسترش عفاف و حجاب، ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است.
در این راستا از جنابعالی یعنی ریاست محترم جمهوری اسلامی تقاضا داریم تا در سالی که رهبر معظم انقلاب به ورود جهادی به امر فرهنگ تاکید داشته‌اند، این مسئله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را برای اجرای جدی قانون صادر فرمایند.

بدیهی است که مجلس شورای اسلامی نیز وظایف نظارتی خود را انجام داده و این موضوع را به جدیت پیگیری و نظارت خواهند کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7