امام جمعه نمی‌تواند نسبت به جریان‌‌ها و کم و کاستی عملکرد مسئولان بی‌‌تفاوت باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نمی‌تواند نسبت به جریان‌‌ها و کم و کاستی عملکرد مسئولان بی‌‌تفاوت باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به اینکه امام جمعه نمی‌تواند نسبت به جریان‌ها و کم و کاستی عملکرد مسئولان بی‌تفاوت باشد، گفت: نماز جمعه خاکریزی در انقلاب است که در آن دفاع از دین انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در گردهمایی مسئولان ستادهای نماز جمعه استان در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: براساس سخن حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه خدا رحمت کند کسی را که موقعیت خویش را تشخیص می‌دهد، موقعیت‌ شناسی یک نوع فرصت شناسی است و با فرصت طلبی تفاوت دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه موقعیت طلبی ممدوح نیست بلکه مذموم است، تصریح کرد: آنهایی که قصد دارند موقعیت‌‎‌هایی را برای خود، مقام و شخصیت‌ شان ایجاد کنند در حقیقت فرصت طلب هستند چراکه از موقعیت‌های مختلف به عنوان سکوی پرش برای موقعیت‌‌های مادی خود بهره می‌برند.

وی، فرصت ‌شناسی را غیر فرصت‌ طلبی دانست و تاکید کرد: انسان باید در موقعیت شناسی از همه امکانات و ظرفیت‌ها در دسترس خود آگاه باشد تا بتواند از این امکانات در مسیر کمال خود بهره ببرد، بنابراین باید بداند که چگونه می‌تواند از موقعیت فعلی خود موقعیت‌هایی را در خط عبودیت ایجاد کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه انسان از ابزار و امکاناتی که در شناخت این موقعیت‌ها دارد باید به عنوان ابزار بندگی و عبودیت خدا در نظر گرفته باشد، بیان کرد:  اگر در زندگی راهی غیر از بندگی و عبودیت خدا را برگزینیم، دل پایگاهی برای شیطان می‌شود بنابراین آدم‌هایی که به دنبال پول، مقام و قدرت هستند، شیطان در قلب آنها پایگاه دارد به طوریکه این فرد در سنگر شیطان قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به اینکه شما مسئولان ستاد نماز جمعه به عنوان متولیان فریضه الهی در یک موقعیت ارزشمند هستید، تاکید کرد:  این فرصت‌‌ها گاهی برای انسان ایجاد می‌شود، بنابراین باید از این موقعیت در راستای انقلاب و کمک به ملت استفاده کنید.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه سرنوشت ما به انقلاب گره خورده است، اظهار کرد: دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و هر نوع گسترده ‌سازی غیر از مسیر انقلاب ممکن نیست چراکه دشمن در مقابل جبهه و خاکریز انقلاب در تلاش است و همه توان مقابله با آن را از طریق انقلاب و ارزش‌های انقلابی دارند.

وی نماز جمعه را به عنوان جبهه اسلامی که نقش موثری در ترویج عبودیت و بندگی خدا دارد توصیف کرد و گفت: در هر موقعیت مکانی و جغرافیایی باید بساط نماز جمعه را گسترش دهید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: تبعیض‌های بیجا در نماز جمعه یکی از مواردی است که سبب دل‌‌زدگی در نماز جمعه می‌شود بنابراین شما می‌توانید با تعامل صحیح سالم با عنوان حفاظت و امنیت، اقدامات مثبتی در راستای ترویج نماز جمعه انجام دهید.

 






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    7 + = 8