تهدیدات امنیتی و ایجاد شبهه دو راهبرد دشمن برای کم‌رنگ کردن مقوله زیارت

دیدار تولیت آستان رضوی با تولیت آستان مقدس امام حسین در مشهد
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تشرف خیل مشتاقان به عتبات عالیات را مایه امیدواری ارادتمندان و یأس دشمنان اهل بیت(ع) دانست و گفت: مقوله زیارت و ارتباط با ائمه مورد هجمه دشمنان واقع شده و از طریق تهدیدات امنیتی و ایجاد شبهه در دل های مؤمنان به دنبال کم رونق کردن آن هستند.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با سید جعفر الموسوی، تولیت آستان مقدس امام حسین(ع)، تشرف خیل مشتاقان به عتبات عالیات در ایران و عراق را مایه امیدواری ارادتمندان و یاس دشمنان اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: از همین روی مقوله زیارت و ارتباط با ائمه اطهار(ع) مورد هجمه دشمنان واقع شده و از طریق تهدیدات امنیتی، ایجاد شبهه در دل های مومنان و … به دنبال کم رونق کردن آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه دست اندرکاران عتبات باید در راستای پر رونق شدن موضوع زیارت همت کنند، گفت: امامان ما جایگاه رفیعی در دل های مردم دارند و به واسطه عشق و محبتی که خداوند متعال در وجود ارادتمندان آن ها ایجاد کرده، مورد توجه همگان هستند. اما آنچه ما باید پیگیری کنیم، تسهیل امر زیارت و فراهم آوردن شرایط تشرف همه اقشار به این اماکن متبرکه است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مشاهد مشرفه باب الله و مرکز توجه انسان به خداوند متعال هستند و زیارت آن ها برای هر انسان سالکی، لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه همه انسان ها در چگونه زیستن، نیازمند الگو هستند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) بهترین الگوها برای زندگی بشری به حساب می آیند و حضور در بارگاه منور ایشان، از منظر توجه به سیره و برقراری ارتباط با آن ها اهمیت دارد.

تعامل بیش از پیش عتبات عالیات

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین از توسعه ارتباطات عتبات عالیات معصومان(ع) به عنوان یک ضرورت یاد و عنوان کرد: این امر می تواند ضمن تبادل تجربیات، نسبت به الگو دهی و الگو گیری از اقدامات صورت گرفته موثر باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری قدمت فعالیت های مدیریتی در آستان قدس رضوی را یاد آور شد و گفت: طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تجربیات ارزشمندی در زمینه مدیریت اماکن مقدس کسب شده که می تواند مورد استفاده برادران ما در عراق نیز باشد.

وی همچنین به شرایط مدیریت عتبات عالیات پس از سقوط رژیم بعث در عراق اشاره و عنوان کرد: از آن زمان که خداوند متعال به برکت مجاهدت مجاهدان عراقی، رژیم بعث را از بین برد، مدیریت این اماکن مقدس در اختیار مرجعیت دینی و نمایندگان مراجع قرار گرفت و اعتماد مردم هم نسبت به نحوه اداره آن ها افزایش یافت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره درباره نقش اهل بیت (ع) به عنوان عوامل وحدت و ائتلاف، ابراز امیدواری کرد که به برکت وجود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برخی از اختلافات موجود به ائتلاف تبدیل شود و وحدت و همدلی میان مسلمانان گسترش یابد.

آماده همکاری هستیم

سید جعفر الموسوی، تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با آستان قدس رضوی، گفت: می توانیم در قالب یک تفاهم نامه، زمینه های همکاری را فراهم و امور مورد نظر را پیگیری کنیم.

وی هم چنین از تولیت آستان قدس رضوی برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی «ربیع الشهاده» دعوت به عمل آورد و اظهار کرد: این جشنواره امسال نیز همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) برگزار می شود و شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی از سراسر جهان در آن حضور می یابند.

سید جعفر الموسوی هم چنین ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی کربلایی؛ متولی شرعی آستان قدس حسینی و نماینده آیت الله سیستانی، توفیق خدمت به زائران بارگاه منور رضوی را برای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از درگاه خداوند منان طلب کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13