مسؤولان برای رفع معضل بدحجابی چاره ای بیندیشند

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:
استاد حوزه علمیه گفت: متولیان و دست اندرکاران امور فرهنگی تصور می کنند بدحجابی مسأله ای امنیتی است و رسیدگی به آن را به پلیس مظلوم واگذار کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی دوشنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) که در آستان مقدس هلال ابن علی شهرستان آران و بیدگل با حضور زائران این امامزاده برگزار شد با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، گفت: این بانوی بزرگوار اسلام ترببت شده در مکتب امیرمومنان(ع)، امام حسن و امام حسین(ع) و فاطمه(س)، است.

وی با بیان اینکه عظمت حضرت زینب(س) در تاریخ عاشورا و کربلا به خوبی آشکار است، افزود: عظمت این بانوی بزرگوار اسلام را در کربلا و هنگامی که مسؤولیت بازماندگان اهل بیت(ع) به حضرت سپرده شد می توان مشاهده کرد.

این استاد حوزه در ادامه با انتقاد شدید از بد حجابی و بی حجابی در جامعه به ویژه در تهران و حضور بانوان آرایش کرده در خیابانها گفت: چرا جامعه شناسان طرح و برنامه ای برای این معضل اجتماعی ندارند و نمی خواهند این معضل و مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: تنها گفتن مسأله بدحجابی در جامعه و عدم بیان دلایل این مشکل اجتماعی، راهکار حل  این معضل نیست، بلکه باید به دنبال ریشه کن کردن مسأله بدحجابی در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، بدحجابی در جامعه را نتیجه عکس العمل دانست و با تأکید بر اینکه ریشه عمل بدحجابی منجر به عکس العمل بدحجابی شده است، گفت: متولیان و دست اندرکاران امور فرهنگی تصور می کنند بدحجابی مسأله ای امنیتی است و رسیدگی به آن را به پلیس مظلوم واگذار کرده اند.

وی یادآور شد: مسأله بدحجابی از جمله مسائلی است که اگر در خانواده ای مشاهده شد نباید با شیوه ملامت با آن برخورد شود، بلکه باید با مهربانی و زبان نرم و لین و با مهر و محبت برخورد شود تا تأثیرگذار باشد.

به گفته وی، انگشت گذاشتن روی نقطه ضعف افراد و رفتار خشونت آمیز، سبب شعله ور شدن آتش لجبازی خواهد شد، از این رو پیامبر اکرم(ص) می فرماید، نباید آتش لجبازی افراد را مشتعل کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مراقب باشید در مقابل نماز نخواندن و درس نخواندن فرزندان خود با ملایمت با آنها رفتار کنید، اظهار داشت: هیچگاه فرزندان خود را با فرزندان فامیل مقایسه نکنید و با آنها در همه امور با محبت رفتار کنید تا تشنه محبت نباشند که بخواهند محبت را در بیرون از خانواده  جستجو کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4