عمل و زندگی دینی روحانیت می تواند تدین مردم را تقویت کند

حضرت ‌آیت الله سبحانی با تأکید بر حفظ شئون لباس روحانیت و با اشاره به تأثیرگذاری حوزویان در جامعه گفت: اگر وضع زندگی ما دینی باشد مردم متدین می شوند اما اگر وضع نامناسب باشد در مردم هم اثر می گذارد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از اهل بیت طاهرین(ع) گفت: گاهی کسانی هستند از ترس این که ذلیل بشوند تن به کارهای ذلیلانه می دهند.

وی افزود: انسان خیال می کند که اگر فلان کار را انجام ندهد موقعیت او از نظر جایگاه اجتماعی کاهش پیدا می کند از این رو کارهایی انجام می دهد که دون شأن است، از نظر قرآن کریم انسان بسیار ارزش دارد تا جایی که همه زمین و آسمان ها برای انسان آفریده شده است.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر حفظ شئون لباس روحانیت اظهار داشت: نباید کاری که بر خلاف شئون است را انجام دهیم، باید احترام لباس روحانیت حفظ شود و اگر کارهایی بر خلاف شئون روحانیت است نباید انجام شود ولو این که از نظر زندگی عقب بمانیم.

وی ادامه داد: عمل روحانیت می تواند مردم را متدین کند اما خلاف یک حوزوی می تواند سبب بیرون رفتن مردم از دین شود از این رو نباید برخی از خیالات سبب شود کارهایی انجام دهیم که دون شأن روحانیت است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که لباس روحانیت احترام خاصی دارد، ابراز داشت: در مراسم های عمامه گذاری به طلاب می گوییم برخی حلال ها برای حفظ شأن روحانیت حرام می شود که باید به این موضوع توجه داشت.

وی عنوان کرد: اگر وضع زندگی ما دینی باشد مردم متدین می شوند اما اگر وضع ما نامناسب باشد در مردم هم اثر می گذارد، انسان عزیز است و خداوند آن را به عزت نگه می دارد و نباید تصور کنیم که کوچک شده ایم چرا که این تصور انسان را کوچک می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9