حضرت زهرا الگویی بی نظیر در عالم است

حجت الاسلام تقوی گفت: اگر زنان و دختران جامعه جهانی به دنبال الگویی برای اداره زندگی می گردند بهتر از حضرت زهرا(س) در کره خاکی وجود ندارد.

حجت الاسلام تقوی، رییس مرکز فقهی جوادالائمه با اشاره به سوره کوثر، گفت: سوره کوثر مژده و بشارتی بود برای همه کسانی که در مورد ادامه نهضت اسلام دچار تردید، شک و شبهه شده بودند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) با قدم نهادن به عرصه وجود همه شبهه ها را از جامعه اسلامی برطرف کرد، تصریح کرد: با قدم نهادن این بانوی بی بدیل و بی نظیر عالم هستی به این جهان، خداوند خیر کثیرش را بر همه بندگانش نازل کرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که نبود بصیرت کافی نسبت به قدرت و عظمت الهی موجب شک و تردید در خصوص ادامه نهضت اسلامی پیامبر(ص) شده بود، اظهار کرد: در چنین جامعه ای دشمن تبلیغات مسموم خودش را آغاز کرد مبنی بر این که اسلام نوپا بعد از ارتحال پیامبر(ص) رنگ و بوی خودش را از جامعه جهانی محو خواهد کرد به دلیل این که ایشان اولاد ذکور و کسی که بتواند بعد از رسول الله این نهضت را ادامه دهد، ندارد تا این قیام و انقلاب را به ثمر برساند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی افزود: خداوند برای این که این شک و دودلی را از جامعه برطرف کند سوره کوثر را بر پیامبر(ص) نازل و به پیامبر(ص) خطاب شد: «یا رسول الله آن ها که شما را به خاطر نداشتن فرزند پسر مورد نکوهش قرار می دهند به آن ها گفته می شود که خود شما بلااثر و دچار مشکل هستید.»

وی با بیان این که خداوند کوثر یعنی خیر کثیر را به پیامبر(ص) عطا کرده است، ابراز کرد: خداوند به پیامبر می فرماید: «این خیر کثیر به ظهور و بروز اسلام قدرت شخصیت و عظمت خواهد بخشید همچنین شک و دودلی را برطرف خواهد کرد.»

حجت الاسلام تقوی افزود: این خیر کثیری که در قرآن به پیامبر(ص) وعده داده شد هم خیر کثیر برای رسول الله بود هم خیر کثیر برای امت اسلامی در آغاز اسلام و هم برای تمام کسانی که در ۱۴ قرن برخی اوقات دچار شک و تردید می شدند، بود.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه اظهار کرد: خداوند می فرماید: «بصیرت این سوره اختصاص به مسلمانان زمان پیامبر(ص) و حاضران در محضر ایشان ندارد بلکه این سوره ۱۴ قرن بعد هم هدایتگر، بصیرت گر و نویدبخش جامعه جهانی خواهد بود.»

وی با بیان این که امامان، فرزندان این خیر کثیر هستند که در هر زمانی مشکلات جامعه جهانی را رفع کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری، امام خمینی، سید حسن نصرالله و شخصیت های بزرگی که شهادت و فداکاری را رقم زدند، آزادگی را ترسیم کردند، انسانیت را به جهانیان نشان دادند و نگاه جهانیان را به اسلام و جهانیان تغییر دادند از نسل و سلاله پاک و مقدس همین بانوی بزرگ عالم هستی و دردانه عالم هستی هستند.

حجت الاسلام تقوی حضرت زهرا(س) را الگویی بی نظیر در عالم عنوان کرد و افزود: اگر زنان و دختران جامعه جهانی و به ویژه جهان اسلام به دنبال الگویی برای اداره زندگی می گردند بهتر از حضرت زهرا(س) در کره خاکی وجود ندارد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) حرف اول را در جهان و جهانیان می زنند حضرت زهرا الگویی برای زنان در عظمت، خوب بودن، شخصیت، انیس و مونس همسر همچنین نمونه مادری بی نظیر است.

وی ادامه داد: اگر قرار است دختران جامعه پاکی، صداقت، انسانیت، شخصیت، عظمت، عزت نفس و بزرگ منشی را درس بگیرند، از سیره، سیر و سلوک حضرت زهرا(س) در عالم بهتر پیدا نمی کنند، شخصیتی که برای خودش، جامعه، فرزندان و اطرافیانش خیر بود و ۱۴ قرن خیر برای جهان و جهانیان بوده اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3