آیت الله علم الهدی:تحولات سیاسی نباید معیارهای مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

امام جمعه مشهد با انتقاد از افراطی خواندن امران به معروف در جامعه، تأکید کرد: افراط گر آنانی هستند که با گناه، معصیت، پرده دری و بی عفتی در ملأ عام به قرآن و دین دهن کجی می کنند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به دهم رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س)، همسر گرامی پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت خدیجه در سه امر ایمان آوردن به رسول خدا(ص)، نمازگذاردن پشت سر حضرت و نیز بیعت با امیرمؤمنان علی(ع)، اولین فرد و پیشتاز هستند.
    عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ افزود: ایشان هستی خود را در راه خدا داد و در مقابل پیامبر اکرم(ص)، برای خود شخصیتی قائل نبود.
    آیت الله علم الهدی حضرت خدیجه(س) را نماد اقتصاد مقاومتی و مقاومت در اقتصاد دانست و گفت: دارایی ایشان خصوصا در محاصره شعب ابیطالب، ابزار مقاومت پیامبر(ص) در اجرای رسالت خود در برابر کفار بود. حضرت خدیجه(س) به حدی نسبت به نبی مکرم اسلام(ص) توجه و احترام داشت که به ام ایمن سفارش کرد در لحظه احتضار ایشان بالای سرش نیایند تا مبادا ناراحت شوند.
    نماینده خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: در روز دهم رمضان سال ۶۱ هجری، نامه های اهل کوفه توسط دو پیک به دست امام حسین(ع) در مکه رسید و این روز، روز عبرتی برای تاریخ است؛ عبرت از این که مردم در فضای عادی جامعه، دین و ایمانشان محفوظ است اما در اثر تحولات سیاسی، دچار نوسان می شود تا جایی که آنان که همان مردمی که امام را دعوت می کنند، به روی ایشان شمشیر می کشند.
    مراقب باشید تحولات سیاسی جامعه دین و ایمانتان را به بازی نگیرد
    وی خطاب به امت مسلمان خاطرنشان کرد: شما حواستان باشد که این فراز و نشیب ها در عرصه قدرت و تحولات سیاسی، با دین و ایمان بازی نکند و معیارها و ملاک هایتان را تغییر ندهد و در غیرتمندی های انقلابی شما و وابستگی تان به رهبری و ولایت سستی ایجاد نکند.
    آیت الله علم الهدی تصریح کرد: چرا باید در جامعه اسلامی کسی که امربه معروف و نهی از منکر می کند، تندرو تلقی شود؟ مگر همین شما مردم نبودید که حماسه هایی چون نهم دی را در نهی از منکر و دفاع از معروف و ارزش هایتان خلق کردید؟. افراط گر آنانی هستند که با گناه ، معصیت، پرده دری و بی عفتی در ملأ عام به قرآن و دین دهن کجی می کنند.

    از سبک شمردن گناه و اصرار برآن دوری کنیم

    عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ در خطبه نخست نماز جمعه در شرح دعای روز دوم ماه مبارک رمضان، بر اهمیت توجه به کسب رضای الهی در شئونات زندگی تأکید کرد و گفت: در این دعا ما از خداوند می خواهیم که همه چیز ما را برای رضای خود قرار دهد.
    امام جمعه مشهد افزود: اگر عملی انجام دهیم که در اثر آن زندگی ما مظهر بی توجهی به خدا باشد، غضب الهی را را جلب کرده ایم؛ اگر خدا را دوست داریم و می پرستیم باید از ناخوشایند او پرهیز کنیم.
    وی با تأکید بر لزوم اجتناب از سبک شمردن گناه و اصرار برآن، یادآور شد: البته فرق است میان کسی که گناه می کند اما در درگاه خدا از کار خود متواضع و سرافکنده است و کسی که با این وجود در برابر خدا ، طغیان وسرکشی دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8