آیت الله علم الهدی خطاب به دولتمردان: کم کردن هزینه استکبارستیزی به بهای مسلمانی مان تمام نشود

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

 

آیت الله علم الهدی از یازدهم سپتامبر به عنوان روز توطئه شیطانی امریکا در مقام دشمنی اسلام یاد کرد و خطاب به دولتمردان گفت: بهتر است کم کردن هزینه استکبارستیزی مردم، با تدبیر و همت دولت به خوبی و درستی انجام شود و مسأله به شکلی قرار نگیرد که یک دفعه خود را در کام دشمن و اسلام را از دست رفته ببینیم.

 آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: ماه ذیقعده به دلیل وجود ایام ولادت امام رضا(ع) و خواهرشان حضرت معصومه(س)، روز زیارتی مخصوص حضرت رضا(ع) و و نیز روز شهادت امام جواد(ع)، متعلق به امام رضا(ع) است.

وی با بیان این که رأفت امام رضا(ع) به گونه ای است که انسان با هر ظرفیت وجودی که بیاید دست خالی برنمی گردد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، این حرم با همه وسعت و امکانات، در خدمت زائران داخلی و خارجی است و توسعه آن از دستاوردهای مهم انقلاب محسوب می شود.

وی یادآور شد: پیش از انقلاب، جریان نابکار ستمشاهی از همه نذورات و موقوفات حرم مطهر بهره مند می شد اما امروز تنها در یک صحن آن، دانشگاهی با عظمت، کتابخانه ای بی نظیر و دستگاه بزرگ تحقیقاتی پژوهشی قرار دارد و کارگزاران مسجدالحرام از آن الگوگیری می کنند.

آیت الله علم الهدی، توسعه حرم مطهر رضوی را حاصل سی سال مدیریت یک عالم روحانی انقلابی دانست و افزود: خصایص برجسته نیروهای ارزشی را تازمانی که هستند قدر بدانیم نه فقط هنگامی که از دنیا می روند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگر سخنان خود، از یازدهم سپتامبر به عنوان روز توطئه شیطانی امریکا در مقام دشمنی اسلام (و نه تنها مسلمانان) یاد کرد و گفت: باتوجه به موج اسلام گرایی در غرب، می خواست نمایشگاهی از خشونت و آدم کشی اسلام را به مردم نشان دهد اما این توطئه آنقدر احمقانه و ناشیانه طراحی شده بود که پس از دوماه همه فهمیدند توطئه خود امریکا بوده چرا که از یک سو هواپیمایی را برای این کار انتخاب کرده بودند که مسیر هوایی آن نیویورک نبود و از سوی دیگر ۱۲۰۰ یهودی کارمند برج ها، در روز حادثه سر کار نرفته بودند.

وی ادامه داد: امریکا در این حادثه، القاعده دست ساز خود را مجری اصلی معرفی کرده و به اسلام نسبت داد.

آیت الله علم الهدی در توضیح علت این که چرا گفته می شود حادثه یازده سپتامبر برای دشمنی با اسلام طراحی شده بود، ابراز کرد: در مراسم سالگرد اول ۱۱ سپتامبر، فیلم موهن پیامبر(ص) را به نمایش گذاشتند؛ امریکا در یک جا القاعده را وادار به فتنه  می کند و بعد به نام سرکوب آن ها آدم کشی راه می اندازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: القاعده در یک جا به عنوان نقطه مقابل غرب و یک جا به عنوان مزدور و عامل آن ها عمل می کند تا امریکا نمایش دهد مسلمان می تواند مسلمان بکشد و قلبش را به دندان بکِشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در تحریم ها و مسائل مختلف با چنین دشمنی مواجه هستیم آیا این دشمن قابل تعامل و سازش است؟

آیت الله علم الهدی با بیان این که دولت با رأی مردم و تنفیذ رهبر معظم انقلاب روی کار آمده و مورد احترام همه ما است، افزود: اما چه بهتر است که کم کردن هزینه استکبارستیزی مردم، با تدبیر و همت دولت به خوبی و درستی انجام شود؛ ما دغدغه داریم و نگران هستیم که نکند تحت این عنوان، مسأله به شکلی قرار گیرد که یک دفعه خود را در کام دشمن و اسلام را از دست رفته ببینیم که البته این دلواپسی به معنای اهانت نیست.

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نمازجمعه نیز شرط اول اجرای سبک زندگی اسلامی را پرهیز از منهیات الهی دانست و خطاب به جوانان گفت: از همان آغاز زندگی، سبک اسلامی را مورد عمل قرار دهید وگرنه پس از سال ها و در میان سالی و پیری، تغییر مسیر زندگی  بسیار دشوار خواهد بود./۹۳۰/پ۲۰۱/ی






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8