آیت الله علوی گرگانی: به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اهتمام شود

 حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید به تفکیک جنسیتی دردانشگاها اهتمام شود گفتند: در کشورهای آلمان، کاناندا سیاست های تک جنسیتی مورد مطالعه قرار می گیرد؛ چرا که مفاسد،حاصل اختلاط زن و مرد است . به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معظم له در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن توصیه هایی اظهارداشتند: ارتباط مسئولان اجرایی با مراجع عظام تقلید کار بسیار پسندیده و ضروری است .

ایشان افزودند: ارتباط با مراجع موجب می شود تامردم  تدین و علاقمندی مسئولان به روحانیت و دین را بدانند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط مسئولان اجرایی با مراجع  وعلما خاطرنشان کردند:مسئولیت وزارت علوم در این امر بسیار خطیر است .

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلماتی از امیرالمومنین(ع) ابراز داشتند: تغییر دولت ها به معنای پایان یافتن مسئولیت ها نبوده و نباید اقدامات و فعالیت های خوب گذشته کنار بگذاریم بلکه باید از نیروهای ارزشی همچنان در خدمت به مردم استفاده شود .

ایشان در ادامه با بیان این که اختلاط موجب مفاسد در اجتماع بوده باید به تفکیک جنسیتی دانشگاها اهتمام داشته باشید  بیان داشتند: در کشورهای همچون آلمان، کاناندا سیاست های تک جنسیتی را مورد مطالعه قرار می دهند؛ چرا که پی برده اند نتایج مفاسد حاصل اختلاط زن و مرد است .

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آگاهی سیاسی به معنای سیاسی کردن دانشگاها نباید باشد  ابراز داشتند: همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید دارند از سیاسی شدن جو دانشگاها باید پرهیز شود زیرا فضای دانشگاه ها علمی و دانشجویان نیز جویای تحصیل علم هستند .

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان تاکید کردند: بومی سازی پذیرش دختران در دانشگاه ها به ویژه در قم باید بصورت جدی انجام شود در جا های دیگر نیز با توجه به فرهنگ خاص هر منطقه دانشجو ی بومی جذب کنند .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 14