با صدور نامه‌ای به مدیرکل ارشاد استان فارس؛ ۱۲ تشکل دانشجویی فارس توهین به روضه امام حسین(ع) در اختتامیه “گذر هنر” را محکوم کردند IMG14140340

IMG14140340

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز امروز در نامه‌ای به مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، توهین به روضه امام حسین(ع) در جشن اختتامیه گذر هنر را به شدت محکوم کردند.


متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

“همین گریه‌ها نگه داشته این مکتب را تا اینجا و همین نوحه سرایی ها، همین‌هاست که ما را زنده نگه داشته، همین‌هاست که این نهضت را پیش برده، اگر سیدالشهدا نبود، این نهضت هم پیش نمی برد”

امام خمینی (ره)

جناب آقای دکتر مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

زمانی که شما در ابتدای برنامه ۱۰ روزه “گذر هنر” در شیراز، آن را میعادگاه هنرنمایی هنرمندان فرهیخته و معتقد به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دانستید، کمتر کسی فکر می‌کرد که این برنامه در شهر میزبان حرم سوم اهل بیت بجای ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی، محلی برای تمسخر و اهانت به مراسم عزاداری سالار شهیدان شود.

برنامه “گذر هنر” با تایید و حمایت شخص جنابعالی و با شعار “دهه فرهنگ از تجلی عشق تا روشنایی ولایت” آغاز شد؛ اما از همان ابتدا تنها چیزی که در برنامه‌ها و اجرای آن مشاهده نشد، فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت بود و این برنامه به حدی زمینه را برای بی‌اخلاقی و بی بند و باری عده‌ای در خیابان‌های شیراز فراهم کرد که واکنش تند و اعتراض قشرهای مختلف مردم و روحانیون بخصوص نماینده ولی فقیه در استان فارس را در پی داشت.

اما این تمام داستان نبود و عقده‌گشایی عده‌ای از دست اندر کاران این برنامه از اعتراض گسترده روحانیون و مردم کار را به جایی رسانید که در اختتامیه برنامه و در حضور شما، بی‌اخلاقی و ساختارشکنی در “گذر از هنر” با تمسخر مراسم عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به سخیف‌ترین شکل ممکن تکمیل شد.

جناب دکتر مریدی

قیام امام حسین(ع) و روح عاشورایی قرن‌هاست در روز به روز پیکره ملت اسلامی ایران تداوم دارد و آنچه انقلاب اسلامی ۵۷، مقاومت جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و حرکت و پیشرفت این کشور با وجود ۳۵ سال جدال با مستکبرین و خونخواران جهان در تمام عرصه‌ها را ممکن کرد چیزی نیست جز تاسی از قیام تاریخی عاشورا.

مردم شریف ایران در طی دهه‌های گذشته بارها ثابت کرده است که پاسخش به هر کس و جریانی را که به هر بهانه‌ای بخواهد، ذره ای از خط قرمز اعتقادات حسینی و عاشورایی خود عبور کند، دندان شکن خواهد بود و موج خشم مقدس همین مردم نسبت به هتاکی به ساحت اهل بیت و عاشورای حسینی بود که در ۹ دی ۸۸، طومار فتنه‌گران را برای همیشه در هم پیچید.

جناب دکتر مریدی

مسئله فرهنگ بارها و بارها مورد تاکید و نگرانی رهبر معظم انقلاب، علما و روحانیون طراز اول کشور قرار داشته است تا جایی که امسال به نام “سال فرهنگ و اقتصاد” نام گذاری شده است.

حال چه بر سر متولیان فرهنگی کشور آمده که بجای بهبود وضعیت فرهنگی کشور خود ترویج دهنده و زمینه‌ساز چنین گستاخی‌های بی شرمانه‌ای به عزاداری سید‌الشهدا و فرهنگ عاشورایی این ملت شده‌اند؟ آیا جز این است که اگر شما و دیگر مدیران فرهنگی امروز در کشور به پست و مقامی رسیده‌اید از وام داری خون و ایثار شهدای عاشوراست؟

ما تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان استان فارس ضمن اعلام محکومیت شدید این جسارت سخیف به مقام سیدالشهدا و مراسم عزاداری آن امام عظیم الشان، هشدار می‌دهیم در صورت عدم عذرخواهی و برخورد با عوامل مسئول این اهانت بی شرمانه، همانطور که ملت ایران و جنبش دانشجویی کشور بارها طومار دشمنان و جسارت کنندگان به ساحت سالار شهیدان را در هم پیچیده اند، در مقابل این گستاخی نیز سکوت نخواهند کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان فارس

بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز

تشکل وصال دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز

 

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 14