جوانان با جریان‌های ضد انقلابی و ضد ولایی مبارزه کنند/ جوان‌گرایی در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که جوانان باید با جریان‌های ضد انقلابی و ضد ولایی مبارزه کنند، تأکید کرد که جوان‌گرایی باید در جامعه نهادینه شود.خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی امروز ۲۹ اردیبهشت در ویژه برنامه جوان نخبه انقلابی در دفتر امام جمعه مشهد با اشاره به مقوله جوان‌گرایی در سنت و سیره ائمه معصومین (ع) گفت: اصل سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در جوان‌گرایی بود.

وی ادامه داد: وقتی جوانی در میان یک جمع حاضر بود در اولویت قرار می‌گرفت و تا زمانی که جریان جوان‌گرایی در کشورمان باشد جامعه موفق داریم اما اگر چنین نباشد نتیجه‌اش معکوس است.

وی تأکید کرد: همه فعالیت‌ها باید در مسیر نابودی و سرکوبی دشمن باشد و به فرموده امام علی (ع) باید بی‌مهابا در تمامی راهبردها حرکت کرد و جوان باید همه را وابسته به خودش کند نه این که بخواهد وابسته به دیگران شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جوانان باید با جریان‌های ضد انقلابی و ضد ولایی مبارزه کنند، خاطرنشان کرد: من به دلیل پیگیری‌های مستمر در موضوع حجاب بانوان و نوع پوشش جوانان به عنوان یک عنصر زن‌ ستیز و جوان‌ ستیز شناخته شدم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جوان کانون احساس است، تمام شور و هیجان جوانی مبتنی بر عشق، احساس و عاطفه است که توده احساسات آن در موضوعات غریضی، نفسانی و فطرت‌های انسانی است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: واقعیت انسانی می‌گوید از آن چیز که به نفع‌مان است پیروی کرده و آن چیز که به ضررمان است نیز دوری کنیم.

وی افزود: جوان شور، نشاط و هیجان را در موضوعات جنسی، دینی، اجتماعی، سیاسی، انقلابی، فرهنگی و غیره دارد و مشکل در برداشت آن است. به طور مثال در حوزه احساسات دین را می‌پذیرد و در تاسوعا و عاشورا حسینی شور حسینی می‌گیرد اما باید مراقب باشد که فریب جریانات انحرافی را نخورد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله طبسی، شهید هاشمی‌نژاد و مقام معظم رهبری در دوران ستم‌شاهی سه ضلع انقلابی مردم در مشهد مقدس بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جوانان در هر عرصه‌ای می‌توانند درها را باز کنند و مسیر را طی کنند، در نتیجه اگر بخواهیم از سیره پیامبر و ائمه(ع) راهبرد بگیریم جوان‌گرایی را باید مورد توجه قرار بدهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این که جوان‌گرایی باید در جامعه نهادینه شود، تأکید کرد: زمانی که جوان‌گرایی در جامعه وجود داشته باشد آن جامعه موفق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به عوامل انحرافی دوران پیامبر، تصریح کرد: اگر مسؤولین جوانان را عنصر شماره یک جامعه ندانند جامعه سقوط خواهد کرد، به عنوان مثال نقطه‌ای که باعث می‌شود جوانان مورد تخطئه قرار بگیرند عوامل انحرافی بودند که مقابل پیامبر هم ایستادند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از همین جوانانی که شاید ظاهر منابی نداشته باشند وقتی در هیأت به عزاداری می‌پردازند عشق و ارادت به اهل بیت در وجودشان نمایان است اما مسأله این است که با دین به صورت احساسی برخورد می‌کنند و واقعیت دین را نادیده می‌گیرند؛ ما باید آن‌ها را نسبت به واقعیت دین توجیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکل امروز ما نسبت به نسلی که احساس دینی دارد این است که باید واقعیت دین را برایشان تبیین کنیم و این جوان‌ستیزی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اگر امروز این مشکل در عرصه دین مداری برای جوانان برطرف شود به راحتی در بین همه جوانان و در کل جامعه فراگیر و جاری خواهد شد.

وی افزود: من هم در دوران جوانی شور و حال شما جوانان را داشتم و در سن ۳۰ سالگی به عنوان امام جماعت یکی از مساجد انقلابی تهران انتخاب شدم و فعالیت‌های زیادی را در دوران جوانی‌ام انجام دادم و به شما هم توصیه می‌کنم که قدر این دوران را هم بدانید زیرا تکرارشدنی نیست.

وی افزود: همانگونه که سطح علمی یک عالم بالا است باید میزان توان و فعالیت جوانان هم بالا باشد و اگر جوان بتواند دستگاه‌ها را وابسته به خود کند نیازی به نگاه و دیده شدن از سوی آنان ندارد و خودشناسی باید مقدم بر دگربینی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه توان و پشتکار جوان ستودنی است، گفت: در هیچ زمانی از آغاز کار شاهد باز بودن درب‌های جامعه به روی جوانان نبودیم. خود جوانان باید با کار، فعالیت، توان بالا و پیگیری مستمر این درب‌های بسته را باز کنند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    5 + = 7