انفاق یکی از ارکان مهم سیره اهل بیت است

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:
حجت الاسلام مشیری بر جدی گرفتن موضوع انفاق در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان مهم در سیره اهل بیت (ع)، موضوع انفاق و سیره اقتصادی است.

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، شامگاه امروز در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در شبستان گرم مسجد گوهرشاد، به سیره امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان مهم در سیره اهل بیت علیهم السلام، موضوع انفاق و سیره اقتصادی است.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید: ما به هر کسی یک مکنتی دادیم باید آن را در چهار جهت اقامه نماز، پرداخت زکات، امربه معروف و نهی از منکر صرف کند، ادامه داد: انفاق در راه خداوند متعال از مقولاتی است که مشکلات زندگی را رفع می کند.

وی با بیان اینکه یکی از تاثیرات انفاق دفع بلا است، اظهار داشت: انفاق بلاها را از جامعه دور می کند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با تاکید بر دادن صدقه و اینکه صدقه سبب دفع بلا است، گفت: صدقه از غضب خداوند جلوگیری می کند.

وی در ادامه به آیه قرآن کریم «ان تبدوا الصدقات فنعماهی و ان تخفوها و توتوها الفقراء فهو خیر لکم» اشاره کرد و اظهار داشت: اگر صدقه، به صورت مخفی و نهان به فقیران و نیازمندان برسد بهتر است.

حجت الاسلام مشیری با اشاره به حدیث رسول گرامی اسلام(ص): «صدقه السر تطفی غضب الرب» صدقه پنهانی، آتش خشم خداوند را کم می کند و فرصت جبران می دهد، گفت: اهل بیت و ائمه معصومین علیهم السلام بیشترین انفاقشان را به صورت پنهانی انجام می دادند.

وی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی را شاهد مثالی بر ادعای خود قرار داد و ادامه داد: ایشان فقرا را از یاد نمی‌برد و هر ماه یک یا دو بار فقرایی که نابینا بودند را دعوت و با چلوکباب و میوه درجه یک از آن ها پذیرایی می کردند.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه ایت الله مرعشی نجفی اخلاص در عمل داشت، به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: به وسیله اخلاص، انسان از شیطان نجات پیدا می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18