نشانه‌های قلب سلیم و مریض

نشانه‌های قلب سلیم و مریض

  پاک بودن، خشوع و تواضع ، مهربانی و الفت داشتن از علامت های قلب سلیم است و زنگار، حسادت، کینه وقساوت از بیماریهای خطرناک در قلب های مریض به شمار می رود.

 بسیاری از قلب های ناپاک و منحرف افرادی چون حجاج بن یوسف ثقفی عده ای از مسلمانان را فقط به خاطر دفاع  ازولایت حضرت علی (ع) سر بریدند وجنایتهایی راعلیه مسلمانان  مرتکب شدند که تاریخ از گفتن و ارائه آن شرم دارد.حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ، در جمع روزه داران مسجد مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی  قم  کمبود درس اخلاق در حوزه انتقاد کرد و گفت : درزمان های گذشته یکی از امتیازات و برتری حوزه برپا بودن درس اخلاق مراجع عظام تقلید و حضرات آیاتی چون مظاهری و مرحوم مشکینی و…  بود که استقبال با شکوهی از این دروس می شد.

وی حضور اسا تید قوی درس اخلاق،  چون مراجع تقلید را در کنار دروس دیگر ضروری دانسته و افزود : لازم است برای این بخش از حوزه که در گذشته نقطه قوت حوزه بود ،فکری شود تا حوزه ازاین بُعد رنج نبرد و کمتر دچار خسران شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بابیان اینکه عقل ،کانون اندیشه و فکر است و قلب مرکز احساسات و عواطف  اظهار داشت : عقل انسان مرکز ثقل همه بدن است و بدن به وسیله این بخش فرماندهی می شود ، که اگر درست هدایت شود باعث سعادت والّا بدبختی و شقاوت انسان را فراهم خواهد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ،سلامت و مریض بودن را دو ویژگی اساسی قلب انسان بر شمرد و ابراز داشت : پاک بودن، خشوع و تواضع ، مهربانی و الفت داشتن از علامت های قلب سلیم است و زنگار، حسادت، کینه وقساوت از بیماریهای خطرناک در قلب های مریض به شمار می رود.

وی با بیان اینکه منحرف بودن از خطر ناک ترین بیماری قلب مریض می باشد خاطر نشان کرد : قلب های منحرف از این جهت بسیار خطر ناک هستند که اول خوب بودند ودر مسیر درستی و راستی و حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) در حرکت بودند و هیچ گونه انحرافی در آنها نبود اما بعدها به دلیل نداشتن ایمان قوی از مسیر حق و حقیقت منحرف شد ه و به ظلمت پیوسته اند .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی  ادامه داد : این دسته انسانهای ظاهر الصلاح که درتاریخ اسلام و انقلاب نمونه های زیادی از آنها به وفور یافت می شود با جدا شدن از اسلام و گرویدن به حلقه های شیطان و هم قسم شدن با دسته ظالمین خسارت های بسیار جبران ناپذیری به اسلام ناب محمد (ص) وارد کردند که هنوز دین و اهل بیت (ع) از آن خیانت ها و فتنه ها رنج می برند و آسیبهای بسیار جدی به دین وارد شده است .

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، تفکرات واقفیه را از جمله حرکات خطرناکی  دانسته که اسلام را دچار مخاطره بزرگی کرد و افزود: سرکرده این گروه که بنیان گذارگروه واقفیه یعنی ۷ امامیه بود در ابتدا همه کاره حضرت امام هفتم بود و امام تمام کارهای رسیدگی به وجوهات را به این شخص سپرده بود، ولی بعد ها تحت تاثیر تفکرات انحرافی قرارگرفت و فرقه هفت امامیه را بنیان گذاری کرد و باعث تفرقه در بین مسلمانان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه بعضی از این قلب ها قابل علاج نیست اظهار داشت : قلبهای منحرف و…   بعد از بیمار شدن به هیچ عنوان تحت تاثیر حقیقت قرار نمی‌گیرند، زیرا با فاصله گرفتن از معنویت و کلام نورانی اهل بیت (ع)  دیگر قابل هدایت نیستند و اصلا امیدی به برگشت  آنها وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه  افزود: بسیاری از قلب های ناپاک و منحرف افرادی چون حجاج بن یوسف عده ای از مسلمانان را فقط به خاطر دفاع از حق و حقیقت ودفاع ازولایت حضرت علی (ع) سر بریدند و چه جنایتهایی را علیه مسلمانان  فقط به بهانه یک یا علی گفتن  انجام دادند که تاریخ از گفتن و ارائه آن شرم دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8