دولتمردان برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنند/ مسؤولان دولت در جریان برجام اشتباه کردند نه خیانت

آیت الله علم الهدی:
دولتمردان برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنند/ مسؤولان دولت در جریان برجام اشتباه کردند نه خیانت
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: روزی که ما از همین تریبون به مذاکرات اعتراض می کردیم، ما را زبون، ترسو و بزدل می خواندند؛ اما امروز خودشان می گویند «مگر شرق آسیا دیوانه است که با آمریکا مذاکره کند؟»

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان ماه، سالروز سه اتفاق تاریخی مهم در جریان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پس از تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی، امام راحل در مقابل این مصوبه مقاومت و مخالفت کردند و به همین دلیل در ۱۳ آبان سال ۴۳ به ترکیه تبعید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نتیجه تصویب لایحه کاپیتولاسیون در آن روزها که ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر امور کشور ما مسلط بودند، این شد که وقتی یک خانم مست در خیابان سلطنت آباد تهران با خودروی خود ۵ جوان ایرانی را به کام مرگ فرستاد، حکومت شاه روزنامه ها را به خاطر انتشار این خبر توبیخ کرد و عذرخواهی آن ها از آن زن مست را خواستار شد.

وی افزود: امام(ره) در برابر این قانون فرموده بودند «معنای کاپیتولاسیون این است که اگر شاه مملکت یک سگ آمریکایی را بکُشد باید محاکمه شود اما اگر یک آشپز آمریکایی شاه این مملکت را بکُشد، قابل محاکمه نیست.» امام(ره) این بیدارسازی ملت را در آن فضای کشور ایجاد کردند و بابتش به ترکیه تبعید شدند. در سال ۵۷ و در سالروز تبعید امام به ترکیه، دانش آموزان در روزهای اوج انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران علیه شاه تظاهرات کردند و هدف مسلسل های مزدوران شاه قرار گرفتند و از همین رو ۱۳ آبان روز دانش آموز نیز نامیده شد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: حرکت سومی که در ۱۳ آبان انجام شد و انقلاب دوم نامیده شد، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان انقلابی بود که سرآغاز ذلت آمریکا در کره زمین شد. از آن روز که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اسناد مزدوری نفوذی هایی مانند عباس امیر انتظام در دولت موقت را افشا کرده و مچ آمریکا را گرفتند، تا به امروز چیزی حدود ۳۹ سال می گذرد و در این مدت ذلت آمریکا ادامه داشته است.

۱۳ آبان سرآغاز ذلت آمریکا در جهان شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به حمایت امام راحل از این اقدام انقلابی جوانان، تصریح کرد: آن روز عده ای وجود داشتند که رهبری، مرجعیت و مردم را تخریب می کردند و کار به جایی رسید که حتی دولت موقت در واکنش به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا استعفا کرد و پشت میز اپوزیسیون نظام ایستاد. در داخل هم عده ای بودند که خود را اندیشمند می دانستند اما این ماجرا را به ضرر کشور می خواندند. در این شرایط فقط یک قهرمان در میانه میدان ایستاده بود و از جوانان حمایت می کرد و آن امام قهرمان ساز ما بود.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۱۳ آبان، آمریکا به عنوان یک محور اقتدار در روی کره زمین مطرح بود اما از آن روز آمریکا رو به ضعف گذاشت  و امروز شرایط به گونه ای شده است که نقطه ای روی کره زمین وجود ندارد که مردم آن فریاد «مرگ بر آمریکا» سر ندهند و پرچم آمریکا را آتش نزنند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز رییس جمهور آمریکا به کدام کشور می تواند وارد شود که مورد توهین قرار نگیرد؟ امروز شرایط به گونه ای شده که صهیونیست ها با تمام تجهیزات قوی که در اختیار دارند، اسیر دست شیر بچه های حزب الله در جنوب لبنان هستند و توطئه های آمریکا نیز بی اثر شده است اما مشکل کشور ما نگاه های برخی عناصر داخلی به آمریکاست.

مسؤولان دولت در جریان برجام اشتباه کردند؛ نه خیانت

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که آمریکا امروز بدبخت است و لجن پراکنی های او از روی بیچارگی و استیصال است. از همین رو دست به دیوانگی زده تا شاید برگ برنده را مجددا به دست بگیرد. آمریکایی که مدعی است مهم ترین بانک ها را در اختیار دارد و خود را حاکم اقتصادی دنیا می داند، کارش به جایی رسیده که در مقابله با نظام ما باید خود را به دیوانگی بزند تا بتواند امتیاز بگیرد.

وی افزود: مسؤولان باید این واقعیت را بدانند که وقتی رهبر انقلاب در آغاز این دور از مذاکرات بر موضوع «نرمش قهرمانانه» تأکید داشتند، به چه معنا بود. هدف از بیان این راهبرد این بود که مسؤولان بدانند وقتی در طی این ۳۵ سال دشمن را شکست داده اند، چگونه از موضع قدرت با دشمن مواجه شوند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: روزی که ما از همین تریبون به مذاکرات اعتراض می کردیم، ما را زبون، ترسو و بزدل می خواندند اما امروز خودشان می گویند «مگر شرق آسیا دیوانه است که با آمریکا مذاکره کند؟» عزیزان مسؤول بدانند که ما همه برادر هستیم و می دانیم این جریانات خیانت نبوده چرا که کسی نمی تواند در نظامی که خون شهدا برایش ریخته شده، خیانت کند اما معتقدیم مسؤولان اشتباه کردند. پس عزیزان امروز برجام اروپایی را چایگزین برجام آمریکایی نکنید و این اشتباه را مجددا تکرار نکنید.

اشتباه دولتمردان در برجام برای مردم هزینه داشت

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام(ره) تکلیف را مشخص کرده اند و فرمودند «هرکس غرب از دستش خشنود باشد، باید در عملکرد خود شک کند.» عزیزان مسؤول ما متدین هستند اما قراردادی بستند که غرب هر جنایتی بخواهد انجام می دهد و نقض برجام محسوب نمی شود؛ در حالی که هر اقدامی از سوی ما ممکن است نقض برجام باشد. این نرمش قهرمانانه نبود.

وی ادامه داد: فهم این اشتباه دولتمردان برای مردم هزینه داشت پس مسؤولان این اشتباه را تکرار نکنند. اروپایی ها همین امروز دارند خیانت می کنند و از قدرت دفاعی ما نگران هستند. مسؤولان برای حل مشکلات همان راهی را انتخاب کنند که رهبر معظم انقلاب از ۴ سال پیش نشان دادند و با اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، کشور را نجات دهند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    7 + 8 =