نویسنده مسیحی لبنانی: کل فضائل بشریت در علی(ع) خلاصه شده است

download

یک نویسنده مسیحی لبنانی گفت: کل فضائل بشریت در امام علی (ع) خلاصه شده و او تمام ذهن جامعه را تسخیر کرده است.

الیاس شویری ظهر امروز در محفل شعر عاشورایی اداره اوقاف نیشابور در بقعه بی‌بی‌شطیطه این شهرستان، اظهار داشت: واقعا نمی‌توانیم ابعاد انسانی و فضایل امام علی(ع) را درک کنیم.

وی بیان داشت: امام در دریای علوم قرآن شناور بودند و به اسرار هستی دست یافتند، بنابراین نمی‌توانیم چیز زیادی را درباره ایشان بنویسیم.

مولف کتاب «امام علی(ع) مومن راستین» ادامه داد: به‌ راستی وقتی درباره عظمت امام علی(ع) فکر می‌کنیم دچار حیرت و سرشار از شگفتی می‌شویم.

شویری با اشاره به اینکه در کتاب‌ها جستجو می‌کردم تا در خصوص آن معصوم نکاتی را بیابم، افزود: البته احساس اضطراب و تشنج می‌کردم، زیرا حضرت علی(ع) اسرار هستی را درون خود جای داده بود.

وی تصریح کرد: خداوند یکی از صفات خود «علی» را به او داد که همه فِرَق بشریت از منبع دانش او سیراب و بهره‌مند شوند.

مولف کتاب «راه‌ها  به سوی خدا یکی است» به نقل از جبران خلیل جبران نویسنده لبنانی، گفت: علی(ع) به خاطر عظمتش به شهادت رسید و در حالی به شهادت رسید که بر لب‌هایش زمزمه نماز و در قلبش شوق به پروردگار بود.

شویری سفر به ایران را فرصت مناسبی برای اهل بیت(ع) دانست و برای فقیه اهل بیت(ع) آیت‌اله سید‌‌موسی صدر که از او به‌عنوان امام غایب یاد کرد، آرزوی سلامتی کرد.

وی تاکید کرد: عرب‌ها شخصیت والای وی را نشناختند بلکه همسایگان‌شان از اهل فارس توانستند آن را درک کنند و آنها توانستند فرق گوهر قیمتی را از سنگ معمولی تشخیص دهند.

شویری خاطرنشان کرد: هر انسان آزاده‌ای می‌تواند افتخار کند که درباره این امام بزرگ، مطلبی بنویسد، زیرا امام علی(ع) در بالاترین حد خود بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 14