آیت‌الله طبسی: عرصه مهدویت را به امان خدا رها کرده ایم/ بیش از ۴۰۰ آیه قرآن درباره مهدویت است

index1
استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت بر ضرورت تألیف کتاب‌های عالمانه در عرصه مهدویت تأکید کرد و گفت: در حوزه علمیه باید بیش از پیش به مسأله مهدویت توجه کتاب‌های عالمانه نوشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت در آیین رونمایی از کتاب گفتارهای مهدوی اثر آیت‌الله فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت‌: مباحث مهدویت یکی از اساسی‌ترین مسائل روز است.

وی با بیان این‌که متأسفانه عرصه مهدویت مورد بی مهری قرار گرفته است، ابراز کرد: امروز همه زمینه‌ها و عرصه‌ها متولی دارند اما متأسفانه مهدویت به امید خدا رها شده است.

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت با تأکید بر این‌که رها کردن بحث مهدویت آسیب‌های جدی را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: متأسفانه امروز هر کسی ادعای تخصص در این عرصه را دارد و برخی نیز از این طریق به دنبال سوء استفاده خود هستند.

آیت‌الله طبسی با بیان این‌که در قرآن بالغ بر ۴۰۰ آیه درباه مهدویت آمده است، افزود: امروز به خاطر بی توجهی به عرصه مهدویت فرقه‌های انحرافی فراوانی شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ولایت فقیه پرتوی از ولایت امام زمان(عج) است.

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به این‌که در زمینه علائم ظهور باید بحث کرد، گفت: برخی از علائم ظهور حتمی و برخی غیر حتمی هستند و باید به این مسائل توجه کرد اما آنچه که برای ما از اهمیت برخوردار است خود مسأله ظهور است.

آیت‌الله طبسی با بیان این‌که ما باید تکلیف خود را در برابر امام زمان(عج) بدانیم، ابراز کرد: ما باید نسبت به مسأله مهدویت تکلیف خاص داشته باشیم و طبق وظیفه خود عمل کنیم.

وی با اشاره به این‌که ۵ هزار کتاب راجع به مهدویت نوشته شده است، اظهار کرد: امروز دشمنان هجمه‌ها و شبهات فراوانی در عرصه مهدویت مطرح می‌کنند و ما باید در برابر این توطئه‌ها بایستیم.

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت در ادامه با اشاره به گستردگی مباحث مهدویت، گفت: بنده ۵ سال درس خارج مهدویت را تدریس می‌کنم اما در این مدت نتواستم ۱۵ موضوع را به اتمام برسانم.

آیت‌الله طبسی با تأکید بر این‌که باید جلوی سوء استفاده‌ها در عرصه مهدویت گرفته شود، افزود: در این باره برخی احساس تکلیف کرده و با سخنرانی و تألیف کتاب‌هایی عالمانه در حال خدمت به این عرصه هستند.

وی با اشاره به کتاب گفتارهای مهدوی اثر آیت‌الله فاضل لنکرانی، گفت: این کتاب موضوعات و مباحث علمی خوبی را در عرصه مهدویت مطرح کرده که برای علاقه‌مندان مفید است.

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این‌که برخی عنوان می‌کنند که امام زمان(عج) دین جدیدی را می‌آورد، ابراز کرد: به خاطر دوری مردم از دین وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند مردم فکر می‌کنند که ایشان دین جدیدی را آورده‌اند.

آیت‌الله طبسی ادامه داد: در کتاب گفتارهای مهدوی مسأله دین جدید و فرق انحرافی در دوران غیبت به خوبی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که نیمه شعبان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: نیمه شعبان مورد اتفاق شیعه و سنی است و باید بیش از آنچه که وجود دارد به مسأله ولادت امام زمان(عج) توجه کرد.

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت افزود: یکی از بحث‌هایی که به خوبی در کتاب گفتارهای مهدوی به آن توجه شده و مورد بررسی قرار گرفته بحث نیمه شعبان است.

آیت‌الله طبسی بر ضرورت تألیف کتاب‌های عالمانه در عرصه مهدویت تأکید کرد و اظهار داشت: در حوزه علمیه باید بیش از پیش به مسأله مهدویت توجه شود و جای کتاب‌هایی همچون کتاب گفتارهای معنوی در این عرصه خالی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 5