نباید به بهانه آزادی قلم کتاب‌های مسموم را گسترش داد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بازدید از نمایشگاه کتاب قم، تاکید کرد: مسؤولان باید توجه کنند که انقلاب ما اسلامی است و نباید به بهانه آزادی قلم کتاب‌های مسموم را گسترش دهیم که این خلاف آزادی است و باید وزارت ارشاد در این بخش توجه لازم را داشته باشد.

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم که در مجتمع ناشران برگزار شده در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که با آمدن ابزارهای جدید دیگر نیازی به کتاب نیست، اما بنده معتقدم که هنوز کتاب جایگاه خود را دارد و اینها رقیب هم نیستند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی افزود: باید در گسترش کتاب‌خوانی بدمیم و رسانه‌های جمعی ما جایگاه این مطلب را بیان و تشریح کنند، مکتبی که ما داریم با قلم شروع می‌شود و خداوند به قلم قسم خورده است.

آیت الله خاتمی گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها ایجاد جاذبه می کند و بسیار مهم است و باید روز به روز گسترش یابد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: باید وزارت ارشاد، بخش نمایشگاه بین‌المللی کتاب عربی و حوزوی را در قم مورد توجه قرار دهد، زیرا استقبال گسترده‌ای از این بخش خواهد شد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با تاکید بر تبلیغات مناسب برای برگزاری چنین نمایشگاهی گفت: باید بکوشیم با این کار استقبال را بیشتر کنیم که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله خاتمی با اشاره به بخش کتاب کودکان گفت: کتاب کودکان و بازی‌های کودکان بسیار مهم است و باید بدانیم که مهاجمان فرهنگی در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید ایجاد جاذبه کرد تا کالاهای فرهنگی مناسب در اختیار کودکان قرار داده شود تا این خلأ را که دیگران پر نکنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: می‌دانم که از عهده مسئولان به تنهایی بر نمی‌آید، اما می‌توان به حد توان گرانی کتاب را کنترل کرده و اجازه ندهند این موضوع گسترش یابد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: استقبال از نمایشگاه کتاب انجام شده، اما باید این استقبال در خور شان باشد و باید موضوع گرانی را برطرف کرد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی ادامه داد: باید حواسمان باشد که حتی یک کتاب مسموم هم نباید در این نمایشگاه‌ها عرضه شود و مسئولان بدانند که این نمایشگاه در شهر قم در حال برگزاری است و انتظار از قم بسیار بالا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولان باید توجه کنند که انقلاب ما اسلامی است و نباید به بهانه آزادی قلم کتاب‌های مسموم را گسترش دهیم که این خلاف آزادی است و باید وزارت ارشاد در این بخش توجه لازم را داشته باشد.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه در مجتمع ناشران گفت: این اقدام ابتکار خوبی است و مردم هم می‌توانند به راحتی کتاب‌های مد نظر خود را از این نمایشگاه خریداری کنند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی اضافه کرد: قم در نشر کتاب‌های دینی رتبه اول را دارد و حرف نخست را می‌زند و جا داشت که چنین مجتمعی احداث شود و برگزاری نمایشگاه در آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: باید رسانه ملی در این عرصه وارد شده و بکوشد تا به تبلیغ گسترده در خصوص برپایی این نمایشگاه بپردازد و این را هم بگویم که تخریب‌هایی که علیه صدا و سیما می‌شود نشان دهنده جایگاه تاثیرگذار رسانه ملی است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: وزارت ارشاد باید گروهی را در امر کتاب مسئول کند تا به تشویق مردم در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی بپردازند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان اینکه با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستیم افزود: نباید فرهنگ فراموش شود؛ در تبلیغات انتخاباتی مشاهده کردیم که به همه مسائل پرداخته شد، اما به موضوع فرهنگی به درستی پرداخته نشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12