معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه : فعالیت۱۰۰ مبلغ اینترنتی در شبکه جهانی

  معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه از فعالیت ۱۰۰ مبلغ اینترنتی در شبکه جهانی، در راستای ترویج معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و پاسخگویی به شبهات خبر داد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، شب گذشته در پنجمین نشست کرسی‌های آزاداندیشی حوزه با موضوع “حوزه و هنر”، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم، برگزاری چنین نشست‌هایی را در راستای توسعه فعالیت‌های حوزوی بسیار با اهمیت خواند.

وی، برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی را راهکاری برای تولید فکر و توسعه امور دانسته و گفت: اگر این گفتمان‌ها ترویج یابد، نقش زیادی در توسعه کارها و ایجاد انگیزه در میان طلاب حوزه ایفا خواهد کرد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به جایگاه هنر در حوزه، افزود:‌ درسال‌های گذشته، توجه حوزه و حوزویان به مقوله هنر و استفاده از این ابزار، برای ترویج آموزه های اهل‌بیت علیهم‌السلام بیشتر شده و امور در این عرصه به صورت ساماندهی شده دنبال می‌گردد.

وی با این که در این عرصه کارهای انجام شده در عین ارزشمند‌ بودن، متناسب با شتاب تغییر و تحولات جهانی نیست، ادامه داد: مدت زمان زیادی از مدیریت فعالیت‌های هنری در حوزه نمی‌گذرد و با این تجربه کوتاه، نباید انتظاراتی بالاتر از ظرفیت موجود داشت، ولی باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، دقت برای ورود حوزه و حوزویان به عرصه هنر را امری لازم دانسته و گفت:‌ گاهی برخی از حوزویان با حضور کم دقت در عرصه‌ای از هنر،‌ عملکردی از خود نشان می‌دهند که ضایعاتی را در پی دارد.

وی با بیان این که این ضایعات، کند شدن ورود حوزه به عرصه هنر را حتی ممکن است به توقف در عرصه‌ای از هنر بیانجامد،‌ تصریح کرد: امروز در حوزه، در رشته هنر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانش پژوه در حال تحصیل است و تا کنون دو دوره نیز فارغ التحصیل شده اند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ مبلغ در فضای مجازی در راستای ترویج جهانی معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و پاسخگویی به شبهات، در حال فعالیت هستند و دسیسه‌های دشمنان را زمین‌گیر کرده‌اند.

وی با بیان این که در کنار این فعالیت‌ها، نباید از نقش منبر و خطابه در ترویج آموزه های دینی غافل شویم،‌ ادامه داد: باید بدانیم کم منظور از هنر چیست؛ هنر ابزار زیبای انتقال پیام است، بر این اساس، منبر و خطابه خوب و درست، نوعی هنر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی یادآور شد:‌ منبر بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و آن را تا امروز حفظ کرده است؛ در فتنه ۸۸ منبر بود که باور مردم به سید‌الشهدا علیه‌السلام را در قلوب مردم به گونه‌ای تقویت کرده بود که با بروز اهانتی به این ساحت مقدس، فتنه‌ای به این بزرگی را نابود ساخت.

وی با بیان این که هنر ابزاری است که برای به کار بردن آن نیازمند افرادی ماهر و نخبه در آن عرصه هستیم، ادامه داد: حوزویان باید دست به دست هم بدهند و کاستی‌های موجود در این عرصه را جبران نبود تا با استفاده از این ابزار هنر،‌ نشر معارف در جهان با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربدی حوزه‌های علمیه در ادامه ارتباط با هنرمندان را نیز امری ضروری دانسته و گفت: حوزه باید به سمت قشر هنرمند رفته و با افرادی که امور معنوی و دینی را در هنر دنبال می‌کنند و در راستای نشر ارزش‌های دینی اقداماتی را انجام داده اند، رفته و با آنها ارتباط برقرار سازد تا با این ارتباط، هنر به ابزار دین تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان ابراز داشت: برای این که بتوانیم در عرصه هنر حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ ورود ما باید ورودی مدبرانه و برنامه‌ریزی شده باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 7