کارنامه غرب در زمینه دمکراسی سیاه است/ قانون مجازات اشرار سریعا اصلاح و به مجلس ارائه شود

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بستر جامعه ای رخ می‌دهد که خود از آرامش و اصلاح برخوردار باشد، تصریح کرد: ابتدا باید شرارت سرکوب شود تا زمینه تعامل فرهنگی برای اصلاح فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن تبریک سال نو به نمایندگان و ملت شریف ایران گفت: امیدوارم آغاز سال ۹۳ که مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بود، سال مشهون از ارتقاء معنوی و فرهنگی و پیشرفت اقتصادی برای مردم شریف ایران باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عناوینی که رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی بدان اشارت داشتند و تاکیداتی که حضرتشان در بیانات ابتدای سال ابراز نمودند نتیجه ارزیابی دقیق شرایط کشور و بیان مسیری روشن برای سامان بخشی به اداره بهتر حوزه اقتصاد، فرهنگ و مدیریت کشور بود که البته در گذشته نیز بر مولفه های آن موضوعات تاکید داشتند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ملاقات با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اهمیت توسعه فرهنگی کشور در ابعاد مختلف را متذکر شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب در اواخر سال گذشته با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و تبیین آن در جلسات، دیگر مسئولیت مهم همه ارکان کشور و فعالان اقتصادی در این برهه از زمان را بیان نمودند.

لاریجانی تاکیدکرد: همه این مسائل حکایت از دغدغه هایی دارد که کشورمان با بافت جوان جمعیتی که سرمایه ای ارزشمند است و تحصیلات گسترده و منابع متنوع خدادادی از نفت و گاز و معادن و موقعیت ژئوپلتیک برجسته و فرهنگ فراگیر اسلامی چگونه می‌تواند از مدیریت مبتکرانه برخوردار شود تا از سرمایه های مادی و معنوی کشور به درستی استفاده شده،‌ نیروها به هدر نرفته و در یک جمله کشور خوب ودرست اداره شود تا به اهداف سند چشم انداز نائل شویم.

رئیس قوه قانونگذاری با بیان اینکه نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌های پیش رو نشان می دهد که این دغدغه، دغدغه ای اصیل و محوری برای کشور است ادامه داد: نه تنها ملت ما انتظار اصلاح مسیر اداره کشور را دارد، بلکه چشمان مسلمانان روشن ضمیر و آگاه در سایر کشورها که نگاه مترقی انقلاب را جان بخش حرکت‌های اصلاحی در کشور خود می‌دانند نیز منتظر شنیدن پیشرفت های اقتصادی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسلمانان دیگر کشورها ایران را تکیه گاه اسلام ناب محمدی (ص) و پناه گاه مستضعفان می‌دانند تاکید کرد: اینجاست که باید گفت ماموریت سیاست مداران و مدیران امروز، ماموریتی سرنوشت ساز است .

لاریجانی با اشاره به نگاه طبیبانه رهبر معظم انقلاب که کلید رازگشا را در مدیریت جهادی می‌دانند که قصد دارند با همه وجود این ماموریت تاریخی را بر دوش حمل کند، تصریح کرد: این مدیریت، فرهنگ را فرع توسعه نمی‌داند؛ بلکه متن توسعه قرار می‌دهد و توانمندسازی فرهنگی و ارتقا معنوی غایت اصلی کار قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه توسعه مادی و اقتصادی که باید بر پیکره هر چه گسترده تر ملت بنا شود و در این موقعیت زمانی بسیار مهم است، باید غایت وسیله ای محسوب شود، گفت: این همان نقطه ای است که چارچوب اندیشگی ملی ما را از نظامات مومیایی شده مدرنیته جهان غرب متفاوت می‌کند.

لاریجانی در پایان مباحث خود در خصوص شعار سال تاکید کرد: قطعا اهمیت این امر چنان است که لازم است از اندیشه همکاران در نطقها و پیشنهادهای عزیزان کرارا بهره مند شویم و انشاء الله در فرصت های آینده مجال کافی در طرح مطالب در این باب حاصل خواهد شد. از امروز مجلس با استفاده از نظرات مسئولان دولتی و بحث های درونی خود کار را در این زمینه آغاز می‌کند.

امر به معروف و نهی از منکر باید پایه تفکر اصلاحی مستمر جامعه قرار گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز مجلس به نکته دیگری که به دلیل همین مکانت فرهنگ در تئوری پیشرفت اهمیت دارد اشاره و تصریح کرد: این نکته موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که باید پایه تفکر اصلاحی مستمر جامعه قرار گیرد و پذیرفت این اصل که اصلی مهم و اثرگذار در جامعه ماست جایگاه خود را نیافته، حال آنکه نماد مسئولیت مشترک ‌آحاد مختلف ملت در این اصل قرار دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ایام ابتدایی سال خبر رحلت عزیزی را در این راه شنیدیم افزود: این ضایعه غم انگیز خبر از عدم توفیق برخورد با افراد شرور در جامعه را دارد و بنده بارها این خطر را متذکر شدم و در جلسات مختلف، برخورد جدی تر با اینگونه طغیان گری را مطرح کردم.

لاریجانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بستر جامعه ای رخ می‌دهد که خود از آرامش و اصلاح برخوردار باشد، تصریح کرد: ابتدا باید شرارت سرکوب شود تا زمینه تعامل فرهنگی برای اصلاح فراهم شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تصور می‌کنم باید قانون برخورد با اینگونه افراد اصلاح شود و مجازات اینگونه شرارت ها در برابر انجام تکلیف امر به معروف و نهی از منکر سنگین تر از مجازات معمولی تدوین شود تاکید کرد: از کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌خواهم هر چه سریعتر با مشورت قوه قضائیه در قوانین این بخش تجدید نظر کرده و برای تصویب به مجلس ارائه کند.

قطعنامه اخیر پارلمان اروپا بیانیه‌ای سیاسی بیش نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسئله بعدی موضوع قطعنامه اخیر پارلمان اروپاست که در واقع بیانیه‌ای سیاسی بیش نیست چه از نظر نحوه تنظیم مطالب و چه از نظر جایگاه نمادین پارلمان اروپا که نفوذی در اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه نگاه تبلیغاتی در این بیانیه کاملا مسلط بر سایر شئون آن است، گفت: اعضای پارلمان اروپا در این بیانیه با جملات پرطمطراق تلاش کردند سیاست منفی تحمیق را بر خود روا دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =