حوزه علمیه به مجتهدان آگاه به مسائل روز نیاز مبرم دارد /متأسفانه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبدیل به فرهنگ شده است

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امروز مجتهد آشنا و آگاه به مسائل روز یک نیاز اساسی برای حوزه است، توجه به اجتهاد جواهری را سبب حل مشکلات و مسائل جدید خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با اشاره به روایتی از امام هادی(ع)،‌ گفت: انسان باید قدر فرصت جوانی را بداند و به بهترین شکل از آن استفاده کند.

وی با بیان این‌که حسرت خوردن چیزی جز پشیمانی برای انسان به همراه ندارد، ابراز کرد: حسرت تن و روح انسان را از بین می‌برد.

این مرجع تقلید بیان کرد: طلاب علوم دینی باید قدر فرصت‌ها به دست آمده و ایام جوانی را بدانند و با پرهیز از کارهای پراکنده به یک مورد بپردازند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که حوزه علمیه نیازمند مجتهد است، اظهار کرد: امروز مجتهد آشنا و آگاه به مسائل روز یک نیاز اساسی برای حوزه است.

حضرت آیت‌الله سبحانی توجه به اجتهاد جواهری را سبب حل مشکلات و مسائل جدید خواند و گفت: اجتهاد سنتی مبتنی بر قوائد محکم اصولی و برطرف کننده نیازهای روز است.

 حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که متأسفانه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبدیل به فرهنگ شده است، گفت: باید به گونه‌ای رفتار کرد تا مردم به ازدواج و تکثیر جمعیت تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی،‌ بر ضرورت توجه به دستورات اسلامی در باب غذا خوردن تأکید کرد و گفت: طبابت بعد جسمانی و دین بعد معنوی انسان را تأمین می‌کند.

وی با بیان این‌که انسان باید از جهت جسمی و روحی سالم باشد، ابراز کرد: دین اهمیت ویژه‌ای به سلامت می‌دهد و این دو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

این مرجع تقلید رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها را اقدامی پسندیده خواند و اظهار کرد:‌ باید تا حد امکان زایمان‌ها به صورت طبیعی انجام شود و باید به سویی رفت که سزارین تنها در موارد اضطرار صورت پذیرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت افزایش آمار جمعیت و ازدواج تأکید کرد و گفت: طبق آمارها در ازای هر دو مرگ یک و هفت دهم ولادت صورت می‌گیرد که این مسأله امری نگران کننده است.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیا این‌که متأسفانه تحدید نسل در زمان تحریم‌ها بیشر شد، افزود: متأسفانه تولید جمعیت در استان‌های شیعه بسیار کاهش یافته اما در استان‌های حاشیه‌ای جمعیت رو به افزایش است.

وی بر ضرورت ممنوع کردن ابزار کاهش جمعیت تأکید و کرد و اظهار داشت: ادامه روند فعلی در مسأله جمعیت برای نظام اسلامی خطرناک است.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که متأسفانه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبدیل به فرهنگ شده است، گفت: باید به گونه‌ای رفتار کرد تا مردم به ازدواج و تکثیر جمعیت تشویق شوند و در این صورت است که ایرانی آباد خواهیم داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه از رییس جمهور به خاطر توجه به بخش کشاورزی تشکر کرد و افزود: توجه به بخش کشاورزی سبب می‌شود که نیازی به واردات در این زمینه نداشته باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 9