رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی: مساجد باید محلی برای رشد جوانان و نوجوانان باشد/نماینده مردم سبزوار در مجلس: مساجد از نظر کمی و کیفی متناسب با جمعیت کشور نیست

رئیس رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: مساجد باید محلی برای رشد و حضور جوانان و نوجوانان باشد.
خبرگزاری فارس: مساجد باید محلی برای رشد جوانان و نوجوانان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حائری صبح امروز در جمع مردم، ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، خادمین و هیئت امنای مساجد شهرستان‌های جوین و  جغتای با بیان اینکه مسجد مکانی مقدس و برای عبادت است، اظهار داشت: امروز باید مهمترین نگاه ما برنامه‌ریزی برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باشد.

وی با بیان اینکه شأن مسجد باید در همه حوزه‌ها حفظ شود افزود: امام جماعت و هیئت امنای مساجد در حقیقت امانت‌داران آن هستند و باید کاری کنند که شأن مساجد در همه امور حتی عزاداری‌های اهل بیت (ع) حفظ شود.

وی مهم‌ترین معضل و مشکل در مساجد را برخورد بد برخی از افرادی دانست که در مساجد دارای مسئولیت هستند، تصریح کرد: مسجد خانه خداست و متعلق به کسی نیست و کسانی که در آن مسئولیت دارند در حقیقت خادمین مردم در آنجا هستند.

حائری بابیان اینکه بیرون راندن یک فرد نمازگزار در مساجد از بدترین گناناهان و کاری حرام است، تأکید کرد: اخلاق‌مداری باید سرلوحه همه افرادی باشد که در مساجد در حال کار و تلاش هستند.

این مسئول با بیان اینکه مساجد باید محلی برای جذب جوانان و نوجوانان باشد، خاطرنشان کرد: سعی کنید امور مساجد و فعالیت‌های فرهنگی آن را به جوانان واگذار کنید و مسجدی را می‌توان مسجد موفق و با رونقی دانست که در آن جوانان فعالیت داشته باشند.

وی با تأکید براینکه مسجد باید محلی برای تبیین شعار سال در بخش فرهنگ باشد، ادامه داد: مسجد سنگر جبهه فرهنگی است و در این سنگر باید تلاش کرد تا بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس:مساجد از نظر کمی و کیفی متناسب با جمعیت کشور نیست

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مساجد از نظر کمی و کیفی متناسب با جمعیت کشور نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.

خبرگزاری فارس: مساجد از نظر کمی و کیفی متناسب با جمعیت کشور نیست

محمدرضا محسنی‌ثانی در جمع هیئت امنا، امامان جماعت، فرماندهان پایگاه، خادمین و مردم شهرستان‌های جوین و جغتای  اظهار داشت: حضرت امام (ره) نسبت به توجه به مساجد تأکیدات زیادی داشتند و آن را سنگری برای ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی می‌دانستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد دارای برکات زیادی است، خاطرنشان کرد: امروز مساجد از نظر کمی و کیفی متناسب با جمعیت کشور نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید احکام اسلامی و دینی در جامعه ترویج و نهادینه شوند، افزود: این مسائل باید از مساجد گفته شود و باید مساجد را به پایگاهی برای جوانان و نوجوانان تبدیل کرد.

نماینده مردم نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن با اشاره به اینکه خرید امتیازات آب، برق و گاز برای مساجد توسط مجلس در قانون بودجه رایگان شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت قبوض حامل‌های انرژی نیز برای مساجد در صورت رعایت کردن الگوی مصرف نیز خواهد بود.

امام جمعه جغتای:تنها ۱۳ روستا در جغتای روحانی دارد

امام جمعه جغتای گفت: از ۵۰ روستای سطح شهرستان جغتای فقط ۱۳ روستا دارای روحانی است.

خبرگزاری فارس: تنها 13 روستا در جغتای روحانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر موحدی‌پور عصر امروز در دیدار با محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه امروز در یک روستای بالای ۲۵۰ نفر از داشتن روحانی محروم هستیم، خاطرنشان کرد: کمک هزینه‌ای هم برای روحانیون نیست که آنها بتوانند امرار معاش کنند و یک طرحی را گذاشته‌اند به نام خودمعرف که این طرح هم کفاف زندگی روحانی ما را نمی‌دهد.

موحدی‌پور یادآور شد: روحانیون برای رضای خدا در سخت شرایط و با قناعت زندگی را گذران می‌کنند و مسئولان نیز باید نسبت به وضعیت این عزیزان در روستاها جدی‌تر برخورد کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ مسجد، ۵۵ خادم و ۴۰۰ هئیت امنا در سطح شهرستان در حال فعالیت است، ادامه داد: خوشبختانه از تخریب برخی مساجد در سطح شهرستان جلوگیری شده و مساجدی هم که متروک بوده فعال شده‌اند.

وی در انتقادی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تخریب مساجد نیز گفت: متأسفانه بنیاد برای اجرای طرح‌های هادی در برخی موارد اقدام به تخریب مساجد کرده که این کار خلاف دستورات شرعی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن نیز در این جلسه نسبت به تقویت مساجد و حفظ آنها تأکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =