تولیت مسجد مقدس جمکران : در جنگ فرهنگی حالت تهاجمی داشته باشیم

 در جنگ فرهنگی حالت تهاجمی داشته باشیمدر مقابل تهاجم فرهنگی نباید حالت دفاعی داشت، بلکه باید حالت تهاجمی داشت و رمز موفقیت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر دشمنان، تهاجمی بودن ایشان در برابر جبهه استکبار بوده است.

 

 

 

 


به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، شامگاه یک شنبه در آیین افتتاح قرارگاه فرهنگی منتظران مهدی(عج) جمکران از تلاش های بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) در راه اندازی این مکان فرهنگی و فعالیت های گسترده در ایام نیمه شعبان تقدیر کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران به ریشه استفاده از واژه قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: تعبیر قرارگاه برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری استفاده شده است. اگر قرارگاه در جنگ نظامی نبود هم افزایی و هماهنگی بین نیروها ایجاد نمی شد؛ به همین ترتیب در جنگ به مراتب گسترده تر، مهلک تر و خطرناک تر فرهنگی باید قرارگاه وجود داشته باشد.

وی در تبیین تفاوت های دو جنگ نظامی و فرهنگی، ابراز داشت: یکی از تفاوت ها آن است که در جنگ نظامی هر کسی که توسط دشمن قربانی شود، شهید می شود و به بهشت می رود، اما در جنگ فرهنگی، قربانی، جهنمی و باعث سرشکستگی و نابودی می شود. در جنگ نظامی جسم و در جنگ فرهنگی، روح، معرفت و تمام موجودیت انسان مورد تهاجم است. جنگ نظامی محدود به نقاط و مرزی خاص می شود، اما جنگ فرهنگی در تمام مرزها و تا اعماق روستاها و خانواده ها نفوذ کرده و حد و مرزی ندارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران، تشکیل قرارگاه فرهنگی را ضروری دانست و افزود: در مقابله با این جنگ فراگیر که دشمن بر ملت های اسلامی و مستضعف تحمیل کرده و هر روز با تکنولوژی جدید بر ابعاد آن افزوده می شود، کار پراکنده، ناقص و انفرادی بازده مطلوب نخواهد داشت، لذا تأکید بر آن است که با کار قرارگاهی و جمعی هم افزایی و انسجام نیروها بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با ضروری خواندن داشتن روحیه تهاجمی در برابر دشمنان، گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی نباید حالت دفاعی داشت، بلکه باید حالت تهاجمی داشت و رمز موفقیت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر دشمنان، تهاجمی بودن ایشان در برابر جبهه استکبار بوده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 1 =