دولت برای اداره کشور نیازمند مدیرانی جهادی است

نماینده ولی فقیه در کاشان شرایط کنونی‌کشور را شرایط حساسی خواند و گفت: شرایط کشور به گونه ای است که باید در چند جبهه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تحریم های تحمیل شده به ملت و دولت با دشمن مبارزه کرد.


آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعاون گران شهرستان کاشان، گفت: در شرایطی که کشور باید در چند جبهه با دشمن مقابله کند دولت برای اداره چنین وضعیتی در کشور نیازمند مدیرانی جهادی است که با تلاش شبانه روزی خود به دنبال رفع مشکلات باشند.

وی فلسفه و هدف رهبر معظم انقلاب اسلامی از نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را تلاش همه مدیران عالی رتبه و مدیران میانی کشور برای برنامه ریزی و فراهم شدن زمنیه های جذب جوانان تحصیلکرده و متخصص در نهاد و سازمان های نظام دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر بهبود وضعیت فعالیت های تعاونی و کسب و کار و اشتغال در جامعه تأکید کرد و خواستار حمایت های مدیران استانی از فعالیت های تعاونی ها در شهرستان و آسان سازی کارها و فعالیت ها شد.

آیت الله نمازی از مسؤولان اداره تعاون و کار و امور اجتماعی شهرستان کاشان خواست با پیگیری و تدبیر در جهت رفع مشکلات بخش تعاونی با حمایت های استان اصفهان تلاش کنند و چنانچه مشکلات از سوی مدیران استان برطرف نشد از طریق مرکز و وزرای مربوطه پیگیری شود.

وی اظهارامیدواری کرد مشکلات بخش تعاونی شهرستان کاشان با جلساتی با حضور فرماندار به صورت کارشناسی و همراه با ارائه راهکارها و پیشنهادهای لازم تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین اظهار امیدواری کرد مشکلات بخش تعاونی ها از سوی نهادهای متولی به ویژه نهادهایی که می توانند برای جوانان و آینده سازان جمهوری اسلامی اشتغالزایی کنند برطرف شود.

آیت الله نمازی کار در بخش تعاون به ویژه خدمات دهی به مردم را مهم قلمداد کرد و گفت: اگر بنا باشد بخش تعاون با مشکلات عدیده ای روبرو باشد چگونه خواهد توانست به مشکلات مردم که از این بخش انتظارات فراوانی دارند رسیدگی کند.

در ادامه حجت الاسلام سید حسین حسینی مسؤول فرهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی این اداره از برگزاری دهمین دوره مسابقات سراسری کارگران در شهرستان کاشان با حضور ۱۴۰ نفر شرکت کننده خبرداد.

وی افزود: از ۱۴۰ نفر شرکت کننده در مسابقات قرآن مرحله شهرستان ۴۰ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب و مجوز حضور در مسابقات مرحله استان اصفهان را کسب کردند و از این تعداد ۱۳ نفر موفق شدند جواز حضور در مسابقات قرآن کارگران کشور را کسب نمایند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی همچنین برگزاری سه دوره اجلاس نماز و دو دوره یادواره شهدا را از دیگر برنامه فرهنگی انجام شده ذکر کرد و یاد آورشد: در آینده نزدیک یادواره شهدای کارگر برگزار خواهد شد.

حسن رمضانی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان نیز گفت: در حال حاضر در شهرستان کاشان ۲۵۰ تعاونی فعال و ۳۵۰ تعاونی در حال تعیین تکلیف هستند که در این تعاونی ها ۲ هزارو ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم دارای اشتغال پایدار هستند.

وی در ادامه بر نقش مهم تعاونی ها در تولید ناخالص ملی تأکید کرد و یاد آورشد: وقتی تعاون و بخش تعاون ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملی و کیک ملی جامعه را داشته باشند طبیعی است که باید ۲۵ درصد از تسهیلات مولد و اشتغالزا نیز به این بخش اختصاص داده شود.

رمضانی افزود: باید بخش قابل ملاحظه ای از معافیت ها در بخش قوانین کسب و کار و مباحث مرتبط با بهبود فضای کسب و کار نیز به بخش تعاونی ها اختصاص داده شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان یاد آورشد: علیرغم رکود اقتصادی نرخ بیکاری در شهرستان کاشان کمتر از 9 درصد است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12