آل سعود منشأ فساد و فتنه در جهان اسلام است/ مسلمانان برای نجات مسجد الاقصی بسیج شوند

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله نوری همدانی از آل سعود به عنوان سرچشمه بسیاری از فسادها و فتنه ها در جهان اسلام نام برد و تاکید کرد که حمله به یمن و کشتار مردم بیگناه و مظلوم این کشور ماهیت پلید حکام سعودی را نشان داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی صبح امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، تفقه را ثمن هر امر گرانبها و نردبانی برای رسیدن به درجات بالای کمال دانست و گفت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید سعی کنند با تحصیل درست در دین متفقه شوند.

وی با بیان این که رکن دین فقه است، تصرح کرد: سرآمد همه کمالات تفقه در دین است؛ ما خدا را شاکریم که اشتغال ما را به فراگیری این علم و حرکت در این مسیر قرار داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایت دیگری، وظیفه علمای دین را مقابله با انحرافات و بدعت ها دانست و گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی تنها نام اسلام را یدک می کشند؛ مساجد آبادی دارند اما از هدایت در آن خبری نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سرسپردگی حکام عربستان سعودی به جریان های استکباری و صهیونیستی، تصریح کرد: حکام عربستان در نتیجه کج فهمی منشا فساد و فتنه در جهان اسلام هستند و با نظر حکام جور عمل می کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش ششم ذی الحجه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود را گرامی داشت و با استناد به پیام تاریخی حضرت امام به همین مناسبت، نکات مهمی بیان کرد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله حج، این فریضه الهی را دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: حضرت امام تاکید می کردند که از همه ابعاد حج محجورتر بعد سیاسی است.

این مرجع تقلید با بیان این که حج مظهر وحدت و همدلی امت اسلام است، گفت: مسلمانان باید با وحدت نظر به فکر حل مشکلات و خنثی کردن نقشه های دشمنان باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: آل سعود با حمله به یمن و کشتار مردم، زنان و کودکان بیگناه، ماهیت پلید و واقعی خود را نشان داد و ثابت کرد که فرسنگ ها از آموزه های دینی بدور است.

وی اضافه کرد: ما باید در کنار مردم یمن باشیم، این دستور دینی ما است، ما با هر ظالمی دشمن و یاور مظلوم هستیم، ما حمله به یمن را محکوم می کنیم و در کنار مردم ستمدیده این کشور اسلامی هستیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند فرقی بین حمله صهیونیست ها به غزه و حمله سعودی ها به یمن وجود ندارد؛ ما همان گونه که در کنار مردم غزه هستیم، در کنار یمنی ها هستیم.

وی همچنین با محکوم کردن تعدی صهیونیست ها به مسجد الاقصی، خاطرنشان کرد: ما این جریان را محکوم کرده و از سکوت جهان اسلام و علمای اسلامی تعجب می کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: تعجب ما این است که چرا برخی از علمای جهان اسلام و حکام کشورهای اسلامی در قبال این جنایت وحشیانه سکوت کرده اند، مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان است و باید با وحدت و همدلی از چنگال صهیونیست ها نجات پیدا کند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به عظمت و جایگاه ویژه و برجسته قم در روایات دینی اشاره کرد و گفت: طبق روایات در آخرالزمان صدای اسلام ناب از قم به گوش جهانیان می رسد؛ قم در برابر تحولات بین المللی و جهان اسلام مسؤول است و علمای قم نیز وظیفه سنگینی در این راستا دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 3 =